s Ochtends eerst wat geoefend met 1 (niet meer) pas vooruit,achteruit, opzij enz. te zetten en werk met balkjes gedaan )oftewel, wat is de mooiste manier om je nek te breken.....
) In draf ging nog wel, maar in stap wist ze echt niet waar ze d'r achterbenen moest laten als de balkjes dicht op elkaar lagen.
s Middags kwam Harold nog even kijken en heeft nog een paar foto's gemaakt.

De Ground-tie (ik sta er zeeeer intelligent op....
), rondje om haar heen lopen kon ook hoor.
Stap 1 Teugels in 1 hand pakken

Stap 2 Hek los maken en achterwaarts

Stap 3 Openen en voorwaarts tot het uiteinde stappen

Stap 4 Om het uiteinde draaien.

Stap 5 Zijwaarts het hek dichtdoen

En als laatste, het kettinkje er weer op doen, zodat de koeien niet kunnen ontsnappen....

Donja vindt de uitleg errug boeiend....

Diana legt de L-achteruit even uit.

En dan zelf nog proberen, dat valt nog niet mee... (vooral dat achteruit inparkeren, valt vies tegen)

En als Marion (spotless) met Mapiya (als ik het zo goed typ).
Het was best een lange en vooral KOUDE dag, maar we hebben veel geleerd, nu zondag in de praktijk brengen....
Gaat allemaal zo mooi beheerst (of lijkt dat maar zo?

Ik had het al een paar keer eerder geoefend (5x ofzo). De eerste paar keer gewoon in stappen, zonder het hek de hele tijd vast te houden. Na 3x deed ze het al best braaf, maar vooral die draai om het uiteinde heen en dan gelijk goed sluiten is erg lastig. Gewoon het hek oefenen in kleine stapjes, eerst bijv. beetpakken, wat bewegen, weer loslaten, BELONEN en wegstappen, steeds een klein beetje verder.