Sinds januari is ze nu vrij regelmatig in training, wat varieert tussen buitenritjes, grondwerk en werken onder het zadel.
Ik vind het erg belangrijk dat ze leert op eigen benen te lopen en dat ze met plezier en ontspanning met mij samenwerkt. Ze begint steeds fijnere schouder controle te krijgen, we pakken stukjes schouder buiten mee in stap en sinds kort ook in draf. We werken aan alle knoppen; zit, eenzijdige en tweezijdige kuitdruk, veeeeel schoudercontrole en vooral haar de ruimte geven om zelf uit te vogelen hoe ze zich fijn kan dragen. Daar daarin nog wat storing zit in de aanleuning, vind ik niet erg. Ik blijf zacht in mn hand, rij naar voren en blijf daar consequent in, tot ze leert zelf aanleuning te nemen en de ruiterhand te volgen.
Ons motto is " If it ain't light, it ain't right" en daarom nemen we nu al veel de tijd om het zo licht mogelijk te houden. Zo min mogelijk hulp als mogelijk, zoveel mogelijk hulp als nodig.
Deze rit was ze wat minder voorwaarts, dus je ziet me veel met mn stem werken.
Excuus voor de 30.000 beloningen, ik had geen idee hoe vaak ik beloon en dat ik het in 3 talen tegelijk doe