Geeen idee of het hier goed staat, maar ik loop eigenlijk al sinds ik 7 jaar geleden ben begonnen met rijden tegen een probleem: mijn handhouding
Nu ik sinds een jaar les heb van mijn instructrice gaat het al beter, maar nog niet waar ik wil zijn.
Mijn probleem zit hem vooral in dat mijn handen mee bewegen en onrustig "omhoog" gaan als het ware. Ik zaag volgensmij niet maar beweeg teveel mee denk ik? In galop is mijn handhouding gewoon prima en dan loopt mijn paard echt in een fijne, rustige aanleuning. In stap is dit iets minder, maar alsnog prima, maar in draf is het echt nog niet goed. Doordat ik onrustig ben in mijn handhouding neemt mijn paard dit over in zijn aanleuning. Als iemand anders er op rijdt met een stille handhouding heeft hij namelijk een rustige aanleuning. Aan mij de taak om dit te verbeteren en met mijn lessen oefenen we hier echt op en gaat het ook al beter. Alleen hoe kan ik het oefenen als ik alleen rijdt?
Ik heb een filmpje geplaatst om het idee te schetsen. Ik weet dat mijn houding echt alles behalve goed is en dit wil ik graag verbeteren, dus als jullie (op een normale manier

https://www.youtube.com/watch?v=GomlLbPnLTQ