Dit zijn foto's van mijn les van afgelopen zaterdag. Ik rij nu een jaar lang elke week op deze merrie. Ze heeft de gewoonte om haar rugspier automatisch helemaal aan te spannen en haar hoofd zo omhoog te houden in plaats van naar beneden. Als je haar op de manege-manier rond kneedt (aan de teugel laat lopen dus) blijft ze vrij hoog en ontspant ze helemaal niet. Met flink wat hulp van mijn instructrice kan ik haar nu steeds beter laten nageven. Althans...iets wat erop lijkt. Want zoals je ziet loopt ze erg op haar voorhand en sleept die achterhand er vaak maar wat achteraan. Maar in dat ene uurtje in de week kan ik haar achterhand er niet goed bij krijgen, daar ontbreekt het mij ook aan ervaring.
Gelukkig ontspant ze nu een stuk meer en dat is voor mij nu het belangrijkste, Paloma schijnt het ook steeds beter te snappen en gaat steeds sneller inzien dat ze *daar beneden* veel fijner kan lopen.
Ik heb deze les veel overgangen en tempo wisselingen gereden en ook veel overgangen waarbij ik een gang oversloeg. Dat hielp wel ontzettend.
Nou een heel verhaal..maar dan hebben jullie een beetje een beeld van ons

En eindelijk: we kunnen nog steeds bijna een handstand maken maar dit is zo ongeveer het idee waar ik naartoe wil: ( check achterbeentje
)
Toen na 3 kwartier verplicht ruilen : nieuw idee van onze instructrice..heel goed plan opzich want zo rij je op veel verschillende paarden. Hier rij ik op mijn lievelingspony pony Pascha. Ik mag er normaal niet op in de les...te groot ervoor denk ik. Heerlijk beest dat lekker loopt als je de knoppen er weer even opzet

Commentaar mag gerust!! Graag zelfs mits onderbouwd !! Ik mag wat meer rechtop..en me tenen wat naar binnen....maar mensen...ga maar eens op dat zadel zitten
xxx djoontje
Maar ik had het idee dat hij/zij (*schaam*) wel beter liep als dat op de foto's te zien is. Iig wel knap om hem zo los te krijgen in een kwartier nadat ie driekwartier onderhand achteruit gereden werd
nu ik er naar kijk pianohandjes ....terwijl ik daar normaal altijd op let want ik vind dat zo slordig staan
's van onze manege paardjes maar dan veeel jonger. Heb je die misschien?? En zou je evt per mail kunnen sturen? ( 
en voor die pony ben je niet te groot!!!! kan gewoon hoor...!!