Een wat loperig rillerig paard, waarbij ineens plop ... het kwartje op leek te zijn. Stilstaan en geen beweging meer in te krijgen.
In de bak heb ik dat probleem nagenoeg nooit meer. Het is een heerlijk paard. Ze is sensibel en meewerkend.
Op buitenritten loopt ze graag voorop.
Oortjes naar voren,lekker doorstappen.
Totdat er iets spannends is.
Alsof het kwartje op is ... een complete freeze. Niet gek doen, niet omdraaien... gewoon niks ... helemaal star en stijf. Geen enkele hulp lijkt meer door te komen.
Als ik dan even een ander paard voor laat gaan, dan is het direct prima. En is het of er een nieuw kwartje ingegooid is.

Ander paard kan niet altijd even makkelijk passeren. Ze staat namelijk echt als een standbeeld midden op het pad

Ik zie het niet direct als een groot probleem. Sterker nog ...ben stiekem al best trots dat we 95% van de bosrit voorop kunnen, want 3 jaar geleden was ze nog doodsbenauwd voor de hele wereld om haar heen en is ze echt zoveel stoerder, dan dat ze ooit geweest is.
Maar toch ben ik benieuwd wie er ervaring heeft met "frozen" paarden en wat bij jullie geholpen heeft.
Ik zou namelijk ook best graag alleen met haar op pad willen en niet willen eindigen bij de eerste plas