Zijn eigenaresse durft nu niet zo goed meer, en heeft aan mij gevraagd of ik er eens een paar keer op wil stappen. Ik heb hem al vaker gereden, ik weet dus wat hij doet.
Het is geen paniek of joligheid, het is gewoon onder het werk uitkomen. Vraag je iets wat hij moeilijk vind is hij weg....
Probleem is de manier waarop hij gaat rennen, het is niet kop in lucht en gaan, maar hij maakt zich gigantisch lang en trekt je uit het zadel. Een stuur zit er niet meer op, ik heb de teugel op een gegeven moment zelfs vlak bij het hoofdstel beetgepakt, en hem geprobeert om te trekken, resultaat was dat ik er bijna naast hing, maar hij ging niet om of zachter. Ik kan hem dus ook niet tegen de bakrand parkeren, op een volte trekken o.i.d., hij laat zich echt niet sturen. Ook echt flinke ophoudingen werken niet, dan geeft hij gas bij.
Nu is de bak maar 15 x 30, erg klein dus, het paard in kwestie is 1.76 hoog.... En hij gaat echt voluit, kan je vertellen dat dat niet fijn is.
Hij rent ook niet 2 rondjes, nee, hij heeft het vandaag serieus een kwartier volgehouden
Iemand die hier tips voor heeft?

en hem gewoon ff laten gaan.. en misschien zelf lekker bij sporen.. als je voelt dat ie weer rustig gaat worden.. lekker aansporen dat ie door moet.. en dan krijgt ie er vanzelf genoeg van i guess? misschien werkt het voor geen meter hoor.. maar je kunt het een keer proberen..
, doet die flinke kerel op de africhtingsstal ook.......... als een paard eenmaal weet dat ie zo onder het werk uitkomt, is het einde zoek