Nu ben ik weer wat meer bakwerk aan het doen en daar is een hoop aan te sleutel na 1.5 jaar op lager pitje, ouder paard etc. Maar nu merk ik dat het bakwerk en dus meer beenhulpen m'n knie teveel lijken te belasten. Kuitdruk en de wat stevigere hulpen, beiden vergen meer van m'n knie en ik moet na een les wat dagen 'bijkomen'.
Momenteel weer een flinke stap terug moeten doen vanwege m'n knie en daar baal ik flink van omdat we net zo lekker les aan het oppakken waren. Ik rij ongeveer 3x in de week, waarvan 2x in de bak, dus ook niet super veel. Toch is het wellicht too much.
Ik heb al bow balance beugels van sprenger wat echt al veel verlichting heeft. Paar uur in het bos is geen probleem (behalve verlichte zit), het is echt de beenhulpen in de bak (binnen been, buiten been, aandrijven etc).
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of jullie misschien bruikbare tips hebben? Toch andere beugels? Met sporen rijden (al moet je dan ook nog wel de drijvende beweging maken) ? Omscholen dat ze meer op een zweepje gaat reageren ipv m'n benen?
Ik hoop dat jullie nog wat tips hebben. Ik ben eigenlijk nog niet zo ver dat ik dan maar stop. Ook omdat paard lief het wel nodig heeft soepel te blijven (recht te blijven)
Bedankt alvast voor jullie reacties