Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SusanH schreef:Ja ik heb 1 tip. Neem contact op met https://www.depaardeblom.nl . Ik was ook bang voor mijn eigen paard en ze heeft me zo goed geholpen. Ik rijd nu weer met plezier. Soms is er nog lichte spanning maar door alles wat ik van haar geleerd heb komen we er altijd samen uit
SusanH schreef:Dat laatste herken ik heel erg. Ik ben ook veranderd door het traject wat ik samen met mijn paard ben aan gegaan, als persoon. Ook mijn omgang met paarden is blijvend veranderd. Mede daardoor zijn we van stal verhuisd (van grote pensionstal naar kleinschalig). Ben er nog iedere dag zo dankbaar voor.
Suzan_bobar schreef:Eigenlijk omvat de titel alles op het moment. Ik merk dat ik de afgelopen tijd steeds banger op mijn lieve paard wordt. En ik benoem lieve paard heel bewust, want het is echt een grote vriendelijke reus. Hij wordt onzeker door mij en ook schrikachtiger dan ooit. Als iemand anders erop zit is hij de braafheid zelve. Dus tja 1+1 is 3 in dit geval.
Citaat:De angst gaat zo ver dat ik gewoon begin te beven en te trillen als een rietje als er ook maar iets gebeurt. Een schrikbeweging of al een iets terug houdende beweging van het paard kan dit veroorzaken.
Nu zou ik daar heel graag vanaf willen, maar ja, waar kun je hiermee terecht?
Citaat:ik zat er tot een paar weken geleden ook heel graag op. Genoot ervan. Ik ben er niet af gevallen en kan ook niet bedenken waar de oorzaak ligt in dit geval.