Ik heb hier even een vraagje: ik heb een brave 6-jarige merrrie die enkel basis opgeleid is. Stap, draf, galop, stuur zit erop. Begint een beetje aan de teugel te lopen. Om haar "door" te rijden, betere houding, spieren, uithouding, beter achterhandgebruik, beter ruggebruik enz. zou ik haar kunnen laten doorrijden door een meer ervaren ruiter in de les bij mijn lesgeefster. Ik ben namelijk niet ervaren genoeg om paarden "door" te rijden. Ik ben meer een recreatieve en wandelruiter. Zelf volg ik natuurlijk ook lessen met haar. Maar het zou misschien beter zijn dat het paardje het zelf al wat beter snapt en wat meer ervaring, balans en vertrouwen krijgt en het daardoor wat vlotter gaat.
Die persoon zou er enkel in begeleiding met mijn lesgeefster tijdens de les op mogen rijden.
Wat ik me een beetje afvraag of de band met mijn paard dan niet zal veranderen? Nu ben ik de enige die alles doet: verzorgen, grondwerk, rijden... zal mijn band dan met haar niet achteruit gaan als er iemand anders mee werkt? Iemand die beter kan rijden dan mij?
Gaat ze dan niet denken als ik eraan kom "die prutser" is er weer???

Kan haar ook laten trainen door mijn lesgeefster maar is best duur en dan heb ik dezelfde vraag in verband met de onderlinge band...
Thanx !