nou dat is bij mijn tinkers niet het geval
vanochtend al weer!
het zit namelijk zo we zouden haar in het land zetten omdat ze braaf waren en het mooi weer was en het land een keer goe d was we dachten ff lekker naar buiten dus niet!!
we hadden het hek open en ze ging stijgeren en draait om en weg is je pony er is geen houden aan. ze zet er een nek op en ze is weg.dit doet ze vaak ook eergisteren tewijl ik aan het longeren was eerst ging het heel goed, tot dat ze dacht toedeledokie ik smeer hem
dwars daar de draaden heen ook al zet je er een lading stroom op het maakt haar allemaal niet uit ze vloog met longeer lijn en al met mij er achter aan de weg op ik dacht ik laat niet los
maar oplaatst moest ik zo hard mee draven dat ik wel los moest laten. ik viel en kreeg bijna een paar hoeven teggen mijn hoofd. toen kwam mijn broer er aan en zou mij helpen, we sleurden er met ons tweeen achter aan en we zouden snel de longeerlijn om een paal heen doen, dat hadden we ook gedaan maar toen brak de klip en had ze als nog de vrijheid weer uiteindelijk een kwartier later hadden we haar gevongen en hebben we haar op stal gemept. ik word hier helemaal misselijk van zou het aan het weer liggen of zo of aan haar leeftijd (1.5) . Want ik was ook aan het stage lopen bij een manege bij ons in de buurt, en we gingen foto's maken van een hengst, bij de weg maar die was ook zo knetten gek in de kop, dus er kwam een auto aan en ik zou hem met het hoofd er naar toe draaien, maar toen kwam de auto er al aan, en stijgerde hij heel hoog en ik keek omhoog een zou er iets aan doen, maar voordat ik het wist lag ik op de grond en hij was tegen mijn hoofd aangeknald hij stond er zowat op, en nu heb ik een hele bult op de kop. wie kan mij helpen? wat moet ik er aan doen(bij mijn tinkerveulen)
(Elske, Emma)

ik weet precies hoe je je voelt want mijn haflinger doet precies het zelfde. als je er opzit is ze superlief, maar aan de hand is het eenheks. zodra ze weg WIL, smeert ze m ook.
.