Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
prugelpiet schreef:Maar, wat is iets anders? Als ik ga springen, doe ik niet dressuur. Maar zo lang ik in de bak op mijn paard zit zonder hindernis, ben ik aan het dressuren. Dus, ben je elke keer aan het springen? Of wat ben je allemaal al wel aan het doen?
Lindsey_99 schreef:Als je pony soepel beweegt en jullie hebben zo beiden plezier dan is het prima. Rijd je alleen maar buiten dan is het ook prima; dressuur is maar 1 onderdeel van de paardensport. Goed ingereden is de basis; en goede communicatie. Leuke variatie met balkjes (https://www.youtube.com/watch?v=uZzsRvxTbP8) is ook erg leuk, of trec oefeningen. Er is zoveel meer dan dressuur.
capopjekop schreef:Maar slalommen etc kun je toch zo uitvoeren dat het wel dressuur is? Idem met westernonderdelen. Zet een leuk parcours uit en probeer daar zo netjes mogelijk doorheen te rijden. Houdt je paard goed actief, vraag stelling en probeer de oefeningen in verschillende tempo's te rijden. Want wat is voor het paard het verschil tussen een slangenvolte of tussen de pionnen door? Even afgezien van de grote van de bochten
Hinnik12 schreef:Ik ben van mening dat dressuur de grondslag is van alle disciplines, dus ik vind dat ik het ook gewoon moet doen.
capopjekop schreef:Je kunt ook zoeken op westen riding pattern. Dan kun je ook leuke oefeningen vinden die je makkelijk in je training kan oefenen