Naar aanleiding van een RIJ-ITP topic van me een korte tijd geleden (ziehier dat topic, ik zal hier ook enkele foto's toevoegen voor wie dat makkelijker vind), waar ik overigens heel lieve reacties kreeg (waarvoor dank!), kom ik nu met deze vraag: waar o waar moet ik met mijn handen blijven?

Het zit zo: mijn eigen, lieve 19-jarige Quartermerrie Daisy staat al enkele jaren op pensioen. Met haar wandel ik nog heel graag, enkel in stap. Gaat er heel ontspannen aan toe, ik heb haar komende mei alweer 10 jaar en ik en zij kennen elkaar 100%. Ik rij haar de helft van de tijd met 1 hand, altijd bitloos. Ik kan met mijn andere hand vrolijk foto's/filmpjes maken, zij is erg op de zit en benen gereden en heeft mijn handen/contact met de teugels niet echt nodig. En al helemaal omdat we dus enkel wandelen, en daar rijtechnisch gezien niet heel veel werk meer aan is, ze loopt op haar eigen benen en ik lift gewoon mee

Beetje dit principe, met mijn Daisy

Mijn Friese vriendje echter sméékt om de handen aan het stuur te houden

De Fries is een topper, echt waar. Boven mijn niveau, maar gelukkig heel toegeeflijk naar mij toe

Ik heb ondertussen begrepen dat het rijden van een Fries een kunst op zich is