Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MyWishMax schreef:En je hebt hem net, hij is nog niet eens echt gewend aan alles en aan jou. Een maand is echt heel kort.
steefvicky schreef:Hoelang heb je steeds buiten gereden?
Lindsey_99 schreef:Ga eerst maar de komende maanden aan elkaar wennen, leer elkaar goed kennen, vertrouwen, ga wandelen, samen met iemand naar buiten. Zodra je het paard wat beter kent, en kunt anticiperen op zijn gedrag geeft dat vertrouwen, kan je paard ontspannen, en jij ook, en dat versterkt elkaar.
Wel uitsluiten dat het niet iets lichamelijks is, of ergens last van hebbende.
Vaak gaat het beter om in het begin samen met een ander betrouwbaar paard te starten met buitenrijden. Dat geeft mens en dier meer vertrouwen, is gezellig en zodra het goed gaat kun je alleen stukjes gaan rijden, en die verder uitbouwen.
Sintara schreef:Ik zou er anders eens iemand op zetten en er zelf naast gaan wandelen. Dan doet hij het waarschijnlijk niet en kan hij wennen op een manier die hem goed lukt
MairiMacBran schreef:steefvicky schreef:Hoelang heb je steeds buiten gereden?Lindsey_99 schreef:Ga eerst maar de komende maanden aan elkaar wennen, leer elkaar goed kennen, vertrouwen, ga wandelen, samen met iemand naar buiten. Zodra je het paard wat beter kent, en kunt anticiperen op zijn gedrag geeft dat vertrouwen, kan je paard ontspannen, en jij ook, en dat versterkt elkaar.
Wel uitsluiten dat het niet iets lichamelijks is, of ergens last van hebbende.
Vaak gaat het beter om in het begin samen met een ander betrouwbaar paard te starten met buitenrijden. Dat geeft mens en dier meer vertrouwen, is gezellig en zodra het goed gaat kun je alleen stukjes gaan rijden, en die verder uitbouwen.
Ik ga rij nooit alleen, altijd met dochter. Haar paard is heel braaf buiten. Die van mij in principe ook, maar bijna een kopstoot krijgen door dat heftige gezwaai met dat hoofd of er bijna afgetrokken worden omdat hij de teugels uit je handen rukt vind ik wat minder, dat is niet echt ontspannen rijden.
Wandelen gaat prima, dan is er behalve de onrustige mond niets aan de hand.
Tanden en zadel zijn prima bevonden, niet gevoelig op zijn rug, zadel opleggen, aansingelen, nul reactie.