Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Janneke2 schreef:Verder zou ik persoonlijk geen zadel laten 'aanmeten' bij een dier dat nog groeit. (Rijd met een goed passend western zadel oid. tot het dier echt is uitgegroeid met 8.)
Van een schuivend zadel kan een dier ook schrikken, prettig zal het niet voelen.
Dennenboom schreef:Dilan93 schreef:Doet ze dit alleen als je erop zit en/of longeren met bijzet? Of ook met wandelen?
Met longeren is ze ook erg loperig. Met wandelen stapt ze stevig door als het spannend wordt maar verder hartstikke braaf..
Dees schreef:Verstandig om de confrontatie nu even niet meer op te zoeken, ze is toch zo drachtig dat rijden binnenkort op een lager pitje moet. Gun jezelf en haar even de tijd.
Na het veulenen kun je het rijden weer oppakken, maar mijn aanbeveling is om er die eerste paar keren even iemand op te zetten die zelf niet bang is en ervaring heeft met het rijden van jonge paarden. Zodat je merrie weer even kan wennen aan rijden zonder jouw angst, en jij met je eigen ogen kunt zien dat je niet onzeker hoeft te zijn waardoor je minder bang zult worden. Even resetten voor beiden, wel zo verstandig.
AnnemiekvM schreef:Ze is nog zo jong en ook nog drachtig. Ik zou rustig aan gaan doen met haar en pas als het veulentje oud genoeg is weer rustig beginnen.