Bloempje_93 schreef:Dankjewel voor jullie berichten. Van mijn instructrice moet ik inderdaad vooral voltes en andere figuren lopen bij het warmstappen/draven, ik probeer hem ook terug naar buiten te drukken met mijn binnenbeen als hij naar binnen valt en bij voltes erop te letten dat ik wat meer mijn gewicht op mijn binnenbeugel plaats om niet naar buiten te gaan hangen (waar mijn instructrice mij ook aan helpt herinneren). Waar ik de volgende keer op zal gaan letten is om mijn voltes ook echt perfect rond te rijden, en mijn instructrice vragen of ze samen met mij wil kijken hoe ik wat meer vanuit de zit kan sturen inplaats van met de teugels. Ook zal ik de specifieke oefening die MCE opnoemt uitproberen. Kijken hoe het gaat!
perfect met oefen hoeft niet, dat komt vanzelf als je goed geoefend hebt, maar je moet elke keer als je een volte rijd denken wat ja gaat doen, heb ik de hulpen paraat en dan zet ik de volte in,
zodat de pony de signalen oppakt en begrijpt wat je wil
gewicht niet teveel op je binnen been, dan gaat de balans weer de verkeerde kant op, probeer gewoon in het midden te blijven met je gewicht, kijk ook niet teveel naar binnen, praktischer is om de cirkel denkbeeldig met je neus te tekenen, dus rechtop zitten - niet gestrekt maar fijn los - en over de oren naar voren, je denkt aan de volte, dan komen de hulpen er bij en dan ga de volte rijden,
gaat je lukken, maar je moet wel geduld hebben hoor,
maar het gaat je lukken, je staat er zo positief in dat gaat goed komen
klein stukje theorie, praktische kennis

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-02-21 08:31, in het totaal 2 keer bewerkt