Trainen met gewicht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zamba

Trainen met gewicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 10:32

Ik weet niet helemaal zeker of het hier goed staat.

Ik wil graag vragen wat jullie kijk is op het trainen met gewicht zoals verzwaarde pees beschermers of springschoenen. Ik hoor graag wat verschillende meningen, zou fijn zijn als ze onderbouwt kunnen worden of als iemand goede onderzoeken kent of artikelen.

Earth

Re: Trainen met gewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 10:54

Ik vraag me af waarom je dat zou willen? Wat zou je doel hiermee zijn?

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 10:58

Earth schreef:
Ik vraag me af waarom je dat zou willen? Wat zou je doel hiermee zijn?

Ik kwam dit tegen op internet en werd er nieuwschrierig door. Heb gelezen dat het gebruikt kan worden om bepaalde spiergroepen beter aan te spreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 11:48

barreren van paarden is verboden, dus vinden ze steeds nieuwe - door de mazen van de wet heen - traningsmethoden uit om de benen hoger te laten opbeuren

daarmee geven ze al aan dat er een tekort aan vermogen is bij paard en ruiter, moet je toch niet willen

als het echt iets is voor aansterken van spieren en pezen na een blessure zou ik er erg voorzichtig mee zijn omdat paarden sterk (kunnen) reageren op geen eigenlichaamsgewicht aan benen

Art_Ificious

Re: Trainen met gewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:27

Toen ik met mijn eerste pony naar de kliniek geweest was bleek hij patella fixatie te hebben.
De arts raadde toen ook peesbeschermers met lood aan als ik geen mogelijkheid had om door mul zand of laag water te rijden. Echter heb ik dat nooit gebruikt omdat ik er ook negatieve reacties over las.