DressagePro, ook voor een 13 jarige?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Duran123

DressagePro, ook voor een 13 jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 19:05

Mijn dochter wordt volgende maand 13. Op haar verlanglijstje staat een abonnement op het online trainingsprogramma van dressagePro.
Nu vraag ik me af of het voor een 13-jarige net zo leuk en leerzaam is? En ook of het te begrijpen is wat er verteld wordt?

Wat vinden jullie?

Anoniem

Re: DressagePro, ook voor een 13 jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 19:19

Hangt denk ik helemaal van het kind af, het is best wel theoretisch af en toe, toen ik 13 was wilde ik gewoon rijden. Maar kan me ook voorstellen dat er kinderen zijn die de theorie ook interessant vinden. Heb je ook naar team by Jill gekeken? Daar zijn volgens mij wel meer jongere kinderen lid van

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 19:24

Team by Jill is ze ook lid van.
Ze wil zich graag ontwikkelen. Vindt het erg leuk om instructiefilmpjes te kijken etc.
Maar......het moet wel te begrijpen zijn. Haar instructrice geeft haar ook op een manier les die bij haar leeftijd past. Daarom vraag ik me af of dit zn geld wel waard is in ons geval. Het is best een aardig bedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 22:10

Hm ik weet het niet, ze hebben wel wat filmpjes op YouTube staan die kun je zo bekijken, wat vindt ze daarvan?

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 23:47

Sammiex2000 schreef:
Hm ik weet het niet, ze hebben wel wat filmpjes op YouTube staan die kun je zo bekijken, wat vindt ze daarvan?

Ik weet dat ze daar een aantal van heeft gezien. Na aanleiding daarvan wil ze graag de hele serie.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 00:08

Op grond van je laatste opmerking lijkt me dit een "no brainer". Ze heeft een aantal filmpjes op YouTube bekeken en naar aanleiding daarvan wil ze graag de hele serie. Zij vindt ze OK, wat een ander vindt is dus niet meer zo relevant.

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-20 01:30

Maflinger_S schreef:
Op grond van je laatste opmerking lijkt me dit een "no brainer". Ze heeft een aantal filmpjes op YouTube bekeken en naar aanleiding daarvan wil ze graag de hele serie. Zij vindt ze OK, wat een ander vindt is dus niet meer zo relevant.

Ben ik niet helemaal met je eens. Ik vind dat er een behoorlijk prijskaartje aan zit. Wil ik best overwegen als verjaardagskado maar dan moet het wel meerwaarde hebben tov. youtube filmpjes.
Ze hoopt ea. in de praktijk te kunnen toepassen op haar pony. Ik denk dat dat alleen kan als het niveau van de instructie te volgen is voor een (net) 13 jarige.
Anders kan ik beter investeren in een paar privelessen extra.

Ik vind het zeker het overwegen waard. Daarom graag meningen van mensen die beter op de hoogte zijn van deze vorm van online instructie.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 08:12

Natuurlijk is dat ook voor een 13-jarige! Tenzij ze moeilijkheden heeft met leren of een andere beperking heeft. Maar een 13 jarige is geen kleuter meer hè? Ik had toen een eigen paard en reed daar (even denken... L of M) mee. Ik ging naar de Levade om te kijken hoe de ‘groten’ het deden en ik las artikelen in De Hoefslag en In de strengen helemaal stuk. Als er toen een online iets had bestaan had ik dat dolgraag gewild.
Met 13 zit je in de tweede van het voortgezet onderwijs hè? Dan moet je echt wel een beetje kunnen leren en dingen kunnen begrijpen. Tenzij ze een lichte beperking heeft kan je echt niet zeggen dat 13 jarigen dit niet kunnen begrijpen. Jee, ik moest Een vlucht regenwulpen lezen voor Nederlands en The catcher in the rye voor Engels. Nou dan moet een dressuurfilmpje met uitleg zeker wel kunnen toch? Je moet deze leeftijd niet onderschatten hoor.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 08:16

Bij DressagePro zit een heleboel meer dan alleen de filmpjes. Er is namelijk ook ene hele community, en ik denk dat als zij dingen uit de filmpjes niet begrijpt ze daar echt haar vragen kan stellen en ook beantwoord krijgt.

Misschien dat je via Facebook eens contact kan leggen, wellicht dat zij beter kunnen helpen. Momenteel zijn er ook wat acties dus dan is het wat minder duur :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 17:51

Als ze al lid is van Team By Jill zou ik haar een ander cadeau van haar verlanglijstje geven. Of investeren in iets als een trainingsweek/privélessen (desnoods bij deze organisatie). Een abonnement van twee videocontentplatformen gericht op dressuur lijkt mij het geld niet volledig waard.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 18:43

Kan je niet informeren bij dressagepro vanaf welke leeftijd zij het geschikt achten? Er niet bij vermelden hoe oud je dochter is, laat zij maar met leeftijd doorkomen.
Mag ik vragen over welk bedrag we het hebben?

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 18:54

Ik was even gaan opzoeken welk prijskaartje hier aan vast hangt. Woa, 500 voor een online dressuurprogramma met filmpjes en een community.. Sjee, ik vind dat veel. Het kan nooit echt les vervangen. Je kan wel per thema abonneren. Je zou het eerste thema kunnen aan kopen en kijken of ze dat wat vindt. Ik vind het veel geld en zou dat liever investeren in een trainingsweekend, maar niet iedereen is zoals mij.

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-20 19:11

Ze hebben momenteel een aanbieding. Voor €500,- zou ik het niet overwogen hebben hoor.

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-20 19:12

truus1957 schreef:
Kan je niet informeren bij dressagepro vanaf welke leeftijd zij het geschikt achten? Er niet bij vermelden hoe oud je dochter is, laat zij maar met leeftijd doorkomen.
Mag ik vragen over welk bedrag we het hebben?

Dat is een goede tip!

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 19:42

De uitleg is echt super duidelijk, ze hebben enorm veel materiaal waaronder ook lesboeken, Q&A's, ook kun je zelf filmpjes indienen voor commentaar. Alles in de prijs inbegrepen, ook is het materiaal allemaal onbeperkt toegankelijk. Er zit geen tijd aan vast, dus iedereen mag er zo lang over doen als nodig.

Doordat je alle lessen aan kunt vinken, als deze zijn afgerond, is het ook super overzichtelijk waar je gebleven bent.

Rien heeft een duidelijke en correcte uitleg strategie. Je ziet bij veel voorbeelden duidelijk voor en na verschil. Vaak al binnen enkele minuten kun je de effecten zien van het correcte gebruik van het "naar de hand toe rijden".

Voor een 13 jarige lijkt de uitleg in de praktijkvoorbeelden mij zeker wel begrijpelijk.

Soms hebben ze aanbiedingen, vaak in december. Moeite waard om het in de gaten te houden.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 19:44

Ze hebben nu ook een blackfriday actie, ik zit ook in dubio..