Wat heb ik?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WhiteyesM

Wat heb ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 20:04

Halllo allemaal.

Afgelopen vrijdag tijdens galop kreeg ik het opeens in mijn rug? Hiervoor nooit last gehad ook niet tijdens galop enz.
Maar echt zo'n pijn dat ik verder voorover boog en echt niet meer rechtop kon, pas weer in stap kon ik normaal zitten en ook normaal meebewegen dus helemaal geen pijn, ik heb toen ook gedraafd maar de pijn werd erger.
Vandaag weer gereden en kon zelfs niet meer lichtrijden, heb dus maar wat oefeningen in stap gedaan.
De pijn zit dan echt in het midden van mijn rug ongeveer bij mijn bh-bandje.
Nu heb ik ook geen pijn. Ik voel lichtjes wel iets maar het doet geen pijn. Als ik ga 'springen' dus door mijn benen zak en omhoog en weer zak dan voel ik het wel weer. Iemand enig idee wat het kan zijn, of die dat ook eens hebben gehad?!

Thx!!

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Re: Wat heb ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:06

Het lijkt me verstandig om hiermee naar de huisarts te gaan, want wij (gebruikers van Bokt) kunnen dit vanachter ons scherm onmogelijk vaststellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:09

Als je verstandig bent ga je langs een osteopaat. Zou me niets verbazen als er een wervel gedraaid zit. En ja wervels die niet goed zitten doen pijn.

Wat ook helpt is magnesium bijslikken. Dit helpt tegen spierspanning en verkramping (dit gebeurt ook onbewust).

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:33

Als er iets is met je wervels dan is spierspanning rondom de wervel ook niet vreemd. Je spieren spannen zich dan automatisch aan om de wervel(s) te beschermen. Tenminste dat is mij toen ooit verteld bij de fysio.
Ik zou zoiezo ook even naar de huisarts gaan.
Sterkte! Y;(

WhiteyesM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 18:24

Bedankt voor de reacties! Ik begrijp dat jullie maar zoveel kunnen doen maar het stelde me toch gerust.
Ben vandaag naar de HA geweest en het is (gelukkig maar) een spier in mijn rug die overbelast is geraakt. Dat verklaart ook waarom ik er op sommige momenten bijna geen last van heb. Helaas is het wel een echte tegenvaller daar waar ik net lekker bezig was en op zoektocht was naar een eigen paard. Ik mag minimaal 1,5 week niet paardrijden dus dit is wel weer 3 stappen achteruit helaas. Ik hoop maar dat de rust gaat helpen, anders is er misschien iets ernstigers aan de hand.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 18:38

Wat als je ontspannen zonder zadel rijd?

studiozacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:39

WhiteyesM schreef:
Bedankt voor de reacties! Ik begrijp dat jullie maar zoveel kunnen doen maar het stelde me toch gerust.
Ben vandaag naar de HA geweest en het is (gelukkig maar) een spier in mijn rug die overbelast is geraakt. Dat verklaart ook waarom ik er op sommige momenten bijna geen last van heb. Helaas is het wel een echte tegenvaller daar waar ik net lekker bezig was en op zoektocht was naar een eigen paard. Ik mag minimaal 1,5 week niet paardrijden dus dit is wel weer 3 stappen achteruit helaas. Ik hoop maar dat de rust gaat helpen, anders is er misschien iets ernstigers aan de hand.

Ik heb laatst een beetje vergelijkbare klachten gehad, was zomaar opeens en duurde niet heel lang. De eerste keer tijdens het rijden en daarna een keer op de bank. De tweede keer zat ik langdurig gedraaid in een beetje vreemde positie. Ben benieuwd of het met 1,5 week rust over gaat, ik zou juist denken ga lekker stappen en ontspanning + beweging is toch juist heel fijn voor je spieren. Sterkte ermee!