Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
koend schreef:Paard 6 jaar, mag nu naar m2, kan goed contragalop in die zin dat hij netjes blijft galopperen. In die contra kan ik qua stelling min of meer doen wat ik wil.
JeanneV schreef:Sterker maken door veel contragalop te rijden. Goed de kop omhoog houden, niet laten duiken. Ondertussen middengalop in contra op de lange zijde en op de korte zijde verzamelen. Ook overgangen van draf naar contragalop en weer terug en overgangen van stap naar contragalop.
JeanneV schreef:De vraag is wat je moet doen als de gewone galop goed is en de contragalop nog niet. Dan moet je contragalop gaan oefenen en in die oefening aan de basis werken. Contragalop is gewoon een basisoefening. Ik doe het al met 4 jarige.
JeanneV schreef:De vraag is wat je moet doen als de gewone galop goed is en de contragalop nog niet. Dan moet je contragalop gaan oefenen en in die oefening aan de basis werken.
Citaat:Contragalop is gewoon een basisoefening. Ik doe het al met 4 jarige.
Janneke2 schreef:JeanneV schreef:De vraag is wat je moet doen als de gewone galop goed is en de contragalop nog niet. Dan moet je contragalop gaan oefenen en in die oefening aan de basis werken.
Dat is nergens voor nodig.
En vaak is het symptoombestrijding.
De vraag is waarom het dier dit doet in contragalop en dat zegt waarschijnlijk iets over het hele rijden.Citaat:Contragalop is gewoon een basisoefening. Ik doe het al met 4 jarige.
Ik galopeer pas als mijn Knollie in draf een behoorlijke schouderbinnenwaarts kan.
Op basis daarvan ga ik galopperen.
(.... de volgorde van de proeven is dus waar ik mij slap om lach....)
Is je dier sterk genoeg (want SB) en van nature soepel dan is contragalop niet moeilijk.
(En let op bij dieren die van nature soepel zijn: soepel is vaak ook slap!)