Ik heb een gewéldige pony, super lief en braaf, en ze denkt ontzettend goed mee op buitenritten en is echt mijn levensverzekering onderweg.
Maaaaaaar... Zelfs na 1 jaar loopt ze nog steeds de heenweg ontzettend 'op de handrem'. Je voelt gewoon dat ze echt niet vooruit wil, en ontzettend op de voorhand knalt en zigzagt, probeert stil te staan, etc. Dit is wel wat beter geworden al, in het begin kon ik nog geen 10 meter stappen zonder dat ze stil ging staan en ik echt flink moest werken om haar weer vooruit te krijgen. Ondertussen loopt ze dus wel, maar tergend langzaam. Zodra de tweede helft begint en we dus weer richting huis gaan of zodra ze merkt welk rondje we rijden en waar ze heen wil gooit ze de motor aan. Ze laat haar kont 'zakken', ik voel hoe ze mij omhoog duwt met haar borst en schouders en ze loopt super lekker en op de lichtste hulpen door. Een heerlijk powerhouse is ze dan.
Maar als we een route rijden van 10km rijden we dus een heeeeeeele tijd met die handrem erop, en verlies ik wel eens mijn geduld en moet echt 'stampen' of pak de zweep erbij om haar voorwaarts te krijgen. Zodra we dan echter zo heerlijk vooruit kunnen en ze zo geweldig loopt voel ik me zó ontzettend schuldig dat ik zo boos moest worden

Nu is ze wel het ideale trektochten paard, ze loopt als een trein zodra ze merkt dat we nieuwe paden in gaan die ze nog niet kent. Maarja, op een gegeven moment heb je geen nieuwe paden meer in de buurt

Nog ervaringsdeskundigen hier? Hoe hebben jullie het opgelost of hoe gaan jullie hier mee om?