Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SusanH schreef:Je hebt toch ook een topic geopend waarin je zoekt naar een goede lesgever? Ik zou eerst daarop wachten en dan met diegene samen aan de gang gaan. En de pony eerst rustig laten wennen.
sanne83 schreef:Ik laat ze gewoon eerst even rollen. Paard vindt het heerlijk, goed voor het lijf. Ik begrijp het probleem niet helemaal
LiselotZorro schreef:Longeer je hem wel echt of laat je hem gewoon wat rondjes lopen? Voorkomen is beter dan genezen! Dus actief houden zodat hij er niet eens over denkt om te rollen.
daphne_xxx schreef:SusanH schreef:Je hebt toch ook een topic geopend waarin je zoekt naar een goede lesgever? Ik zou eerst daarop wachten en dan met diegene samen aan de gang gaan. En de pony eerst rustig laten wennen.
Precies, wat ik zo lees in al je topics is het tijd voor intensieve begeleiding in zowel het werk als zorg voor deze pony.
Goede1986 schreef:Deze instructrice zegt dat we een paar maanden verder zijn voor hij volledig in z'n nieuwe ritme zit en gewend is na de verhuizing.
Ze zegt dat hij moet wennen aan het nieuwe voer schema, ander voer, nieuwe omgeving, nieuwe vriendjes, nieuwe mensen... en dat ik hem het beste help door zoveel mogelijk normaal met hem om te gaan.
Stukjes van zijn oude ritme kunnen dan helpen om herkenning te vinden in de nieuwe situatie.
Dus als ik normaal gesproken met hem aan het werk ga als ik kom, dan moet ik dat nu ook doen.
De eerste week is vaak erg aftasten en zal ik het een en ander de tijd moeten geven, maar dat betekent niet dat ik niets met hem kan doen, anders kunnen ruiters ook geen weekendjes weg met hun paard.
Ik denk zelf dat er ook niks aan de hand is en het zelfs wel even fijn kan zijn dat hij zijn aandacht ergens op kan richten en mentaal en fysiek zijn ei een beetje kwijt kan.