Zij gaf aan dat de draf de makkelijkste gang is om te verbeteren, en nu ik rijtechnisch een beetje aan het puzzelen ben met het zwaardere werk, wilde ik me hier eens in verdiepen.
Paard in kwestie heeft een taktvolle rhytmische draf met een goed achterbeen, maar weinig zweefmoment. Heeft van zichzelf niet veel voorwaarts drang, maar er is wel goed aan te rijden.
Nu aan de hand van de clinic (en een aantal andere instructie video's en artikelen) bleek de voornaamste tip te zijn om op te drijven naar een licht weerstand biedende hand.
Dan gaan we heel mooi actief klein draven, maar ik krijg er totaal geen zweefmoment oid bij.
Cavalettis heb ik ook geprobeerd, maar nadat ze mooi ruim over de balkjes komt gaat ze gewoon leuk verder in haar eigen drafje.
Heeft iemand misschien nog goede tips, of leuke oefeningen om hiermee aan de slag te gaan? Het schijnt dat je bij elk paard een tweede draf eruit kan rijden, maar het wil hier nog niet echt lukken.
(Uiteraard heb ik ook gewoon les, maar ik wilde kijken of ik via Bokt ook nog goeie, nieuwe ideeën op kon doen.