Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Penotti schreef:Aanleuning krijg je niet door/met een slof.
Als zij zich zo opdrukt in die oefeningen heeft ze de balans of kracht nog niet. Dat kun je ook niet dwingen. Dat moet je met beetjes trainen.
Andere trainer vind ik dan ook een perfect antwoord.
Citaat:Lengtebuiging op de linkerhand is moeilijk, het is meer zeuren om onder het werk uit te komen dan dat ze de oefeningen daadwerkelijk moeilijk vindt
Sharel schreef:Dank je wel!
Ik kan haar met gemak rondsturen op cirkels en diagonalen, appuyeren en travers. Lengtebuiging op de linkerhand is moeilijk, het is meer zeuren om onder het werk uit te komen dan dat ze de oefeningen daadwerkelijk moeilijk vindt. Heb jonge moeilijke paarden gereden en gecorrigeerd, maar dit is een bijdehand slim paard met een trukendoos.
denisesilver schreef:Geloof me, als iemand die ook altijd dacht, en nog steeds in die gedachte vervalt soms, je paard doet echt niet moeilijk om onder het werk uit te komen an sich.
Ze is waarschijnlijk nog niet op het niveau wat betreft kracht, rechtgerichtheid, soepelheid, noem het op, om het gevraagde aan te kunnen. Zoiets moet je trainen. Kleine stukjes en dan uitbreiden. En niet miskijken op wat mogelijke spierpijn van een vorige training doet op de volgende training.
Edit: mag ik vragen op wat voor manier ze onvoorspelbaar gedrag laat zien?
Ik kan haar met gemak rondsturen op cirkels en diagonalen, appuyeren en travers. Lengtebuiging op de linkerhand is moeilijk, het is meer zeuren om onder het werk uit te komen dan dat ze de oefeningen daadwerkelijk moeilijk vindt. Heb jonge moeilijke paarden gereden en gecorrigeerd, maar dit is een bijdehand slim paard met een trukendoos.
Sharel schreef:Schrikken, omdraaien, er vandoor gaan, 10 rondjes achterwaarts, slaan met de voorbenen. De hele mikmak.