Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nibbit schreef:Zijn je beugelriemen gelijk?
Een kant een halve cm meer uitgerekt kan voor sommigen al een heel verschil maken.
Dat zou ik eerst checken voordat je het in je lijf zoekt(of in ander materiaal)
koend schreef:Ikzelf krijg last aan mijn heupen op een zadel met brede twist.
Een voor de ruiter smal zadel en het was zo opgelost.
Levita schreef:Naar de fysio gaan! Er zijn fysio’s die zich richten op ruiters. Die rijden zelf dus kunnen je heel goed verder helpen.
Marigold schreef:Beugels met vering kunnen misschien helpen. Maar het ligt er maar net aan.
Ikzelf had al jaren snipping hip aan beide kanten en uiteindelijk werd dat dit:
https://www.fysiodouma.nl/wiki/trochant ... nsyndroom/
Ik ging overal mee door en heb dus spieren overbelast. Kwam erop uit dat ik nauwelijks nog kon lopen.
Toen fysio gehad en dat werkt wel een beetje maar weg gaat het niet, en de ene dag beweeg ik beter dan de andere.
Ik rij niet meer, maar soms wel en dan merk ik dat ik slecht balans kan houden en te weinig kracht heb in de benen.
Het is bij mij ook fybromialgie, beetje en-en.
Bij mij trekt de (meestal wel aanwezige pijn) door naar beneden tot aan de enkel helemaal.
Toch vergeet ik het ook wel, bijv bij paarden, ik doe gewoon wat rustiger aan.
Je leert ermee leven. En ik begrijp nu naar mijn idee ook beter wat het inhoudt voor een paard om met pijn te lopen.
Sterkte, hoop voor je dat het overgaat.
Sharel schreef:Nibbit schreef:Zijn je beugelriemen gelijk?
Een kant een halve cm meer uitgerekt kan voor sommigen al een heel verschil maken.
Dat zou ik eerst checken voordat je het in je lijf zoekt(of in ander materiaal)
Bedankt voor de tip!
Beugelriemen zaten ongelijk, volgens de gaatjes zaten ze niet ongelijk maar het was toch echt zoMerkte al een klein verschil dat er minder druk op mijn rechterheup staat.
Ailill schreef:Kan het niet ook (deels) spanning zijn? Ik zet mijn rechter heup/bovenbeen soms ook vast, daar komt kramp uit voort. Even 1/2 rondjes zonder beugels, been zoveel mogelijk strekken en vaak ging het bij mij dan wel weg.