Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight
ellepel schreef:wat een gave pony zeg, echt hartstikke leuke combinatie zijn jullie zo!
ik heb het idee dat je je zadel wat te ver naar voren hebt liggen,scheelt echt maar klein stukje hoor.
en je zit zelf nogal achter op het zadel.
kijk dus of je het zadel echt achter de schoft en schouder kunt leggen, vaak merk je dat dan ook wel aan de beweging dat die beter word.
Ayasha schreef:Even het hele bericht lezen, het is goed bedoelt!
Je houding stoort mij eigenlijk niet zo, je mag wat meer in het midden zitten maar daar werk je aan en verder is je houding imo functioneel en netjes.
Wat me wel stoort is de spanning die zichtbaar is op de foto's en het idé dat de lage neusriem behoorlijk strak zit. Ik heb eigenlijk in het algemeen het idé dat het hoofdstel hem niet zo comfortabel zit. Ik dénk dat je een behoorlijke knabbelaar hebt die nerveus wordt van veel beweging in de mond en ik heb het idé dat met de huidige afstelling of met dit hoofdstel, het bit dusdanig vrij ligt dat het hem ergert waardoor je die spanning in de neus en mond krijgt die op deze foto's te zien is.
En dat is jammer, want ik zie eveneens een ruiter die met een lichte hand rijdt en hem ruimte geeft! Ik zou bij dit paard eigenlijk eens een anatomisch hoofdstel overwegen of eentje met een hoge neusriem. Dat de neusriem op een hoger punt ligt. Ik kan niet goed zeggen waarom, maar ik heb het idé dat waar ie nu ligt, hem stoort.