Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kookaburra schreef:Als jullie als een groep galopperen, of als je galopperend langs onbekende paarden komt?
Ik zou het in eerste instantie zoveel mogelijk voorkomen. Achteraan rijden, mederuiters attenderen etc.
Polly schreef:Slaan of bokken als ik aan het werk ben met mijn paard word niet getolereerd dus ik grijp wel in met een (flinke) tik met de zweep en een forse stemverheffing
SjonnieZ schreef:Polly schreef:Slaan of bokken als ik aan het werk ben met mijn paard word niet getolereerd dus ik grijp wel in met een (flinke) tik met de zweep en een forse stemverheffing
Dat was ook mijn initiële reactie maar iedereen om mij heen raadde mij dit af, zou het probleem alleen maar erger maken...
Maar goed.. ik zie nu ook geen vooruitgang
SjonnieZ schreef:Hoi
Mijn paard mept graag naar z’n soortgenoten als ze te dicht bij hem komen m’n op buitenrit. M’n in galop.
In de bak gebeurt dit af en toe.
Hoe kan ik hierop passend reageren?
SjonnieZ schreef:Kookaburra schreef:Ik vraag me af of het onzekerheid of dominantie is. Dat verandert wel mijn aanpak.
En wanneer pas je wat toe?
SjonnieZ schreef:Polly schreef:Slaan of bokken als ik aan het werk ben met mijn paard word niet getolereerd dus ik grijp wel in met een (flinke) tik met de zweep en een forse stemverheffing
Dat was ook mijn initiële reactie maar iedereen om mij heen raadde mij dit af, zou het probleem alleen maar erger maken...
Maar goed.. ik zie nu ook geen vooruitgang