Omdat Jurga niet echt lekker loopt de afgelopen tijd, heb ik gekozen om op Nimondro te gaan rijden.
Het grootste probleem tijdens het rijden, was het blijven aansporen van het paard, onder het lichtrijden. Bovendien was de eerste en laatste keer dat ik in galop ging met Jurga geen succes
.Voor de les begon hebben we ervoor gekozen om een halstertouw naast de teugels te gebruiken, voorals ik eventueel een verkeerde kant op zou kiepen
. Gelukkig heb ik het halstertouw helemaal niet hoeven gebruiken. Aan het eind hebben we eerst nog even aan de longe gegaloppeerd. Dit ging redelijk goed, waardoor ik het nu ook wel eens los wilde proberen. En ook dat ging helemaal goed!
Waar ik het meeste moeite mee had, was het doorzitten tijdens draf. Ik kreeg hem dan ook bijna niet vanuit draf in galop. Vanuit stap in galop lukte wel
. Er zijn heel wat foto's gemaakt, en zelfs een klein filmpje

Het filmpje is hier te vinden:
http://www.idcreations.demon.nl/petra/gfx/paarden/ilona/MOV01569.MPG
En nu volgen de foto's (let wel op, ik heb nog niet zoveel rij-uren doorgebracht, dus ik weet dat ik nog het een en ander aan houding kan verbeteren
):Deze vind ik persoonlijk erg gaaf:

Lachen
:

Moest een beetje lachen af en toe
:
Aan de longe:

Galopje (volgens mij denk ik dat hij verder naar rechts gaat als ik dat ook doe
):
Nog een galopje:

En nog een (ik begon het nog leuk te vinden naar die mislukte stuiterbalgalop met Jur toen
):

Dit zijn de foto's tot nu toe, misschien dat er later nog wat bijkomen.
Petra (Sjimmy), nogmaals hartstikke bedankt voor de fantastische les!
En Ilona jij natuurlijk heel erg bedankt voor het leuke cadeau!

. Het was zo stoer om te zien hoeveel plezier je erin had en hoe je hem steeds meer voor was... Nu goed dooroefenen met behulp van Petra en dan gaat het helemaal goedkomen!
Je zit echt netjes en het paard loopt ook niet helemaal met zijn neus in de lucht oid.
.