Zo jeetje ik heb lang niets meer op bokt geplaatst

Maar nu heb ik toch echt wel wat hulp nodig want ik loop echt tegen een hele hoop dingen aan op dit moment.
Na een aantal maanden (zo ongeveer 4 of 5) geen paard te hebben gereden, of in ieder geval, niet meer vast (ik kwam nog wel heel af en toe naar stal maar ik had het erg druk met school en andere dingen) heb ik het sinds een paar weken geleden weer opgepakt. Ik wou al wel eerder weer komen maar door corona vond de stal eigenaar dat niet zon goed idee. Maar nu ben ik weer terug van weggeweest en het is nieteens wennen ik doe alles net zoals k het altijd deed.
Maargoed, ik rijd dus nu een tinker van een vrouw van mijn stal (dit paard reed ik al eerder), wat ook een 'vriendin' van mij is, klinkt zo raar haha omdat het leeftijdsverschil nogal groot is. Zij is altijd heel blij met mij en wil dat ik haar paard weer vaker kom rijden omdat ik ook aardig wat verstand heb van de fijne kneepjes. Dit vind ik heel leuk, maar ik vind het stiekem niet prettig om op het paard haar rug te stappen, omdat ze scheef loopt, totaaaaal niet om het been kan buigen (er zit gewoon geen soepelheid in) en ze zo snel loopt te hijgen...
Ik denk dat dit een kwestie is geweest van het paard verkeerd in gereden te hebben, maar hoe het dan ook gekomen is, het feit is wel dat ik het probeer te verhelpen maar ik weet gewoon niet meer hoe.
Ik wil zo graag grondwerken en longeren.. maar de buitenbak is de enige plek waar dat mag, en daar staan ALTIJD paarden in... een longeerkraal is er niet helaas. en in de binnenbak mag het niet. maar daardoor kan ik haar ook nooit iets van de grond leren tenzij ik haar aan een touwtje vast heb in de binnenbaan waar ook continu mensen rijden.
Dus dan probeer je het toch maar terwijl je erop zit. Een loeisterk paard, die gewoon mega schijt aan je heeft en gewoon gaat rennen als het haar uitkomt. Geen reactie op je been, er zit geen tempo in NIKS, ze reageert ook echt nergens op. Ja, ze gaat naar voren maar dan moet je al zoveel handelingen gedaan hebben, dat je al zit te zweten na een rondje draf. het is gewoon echt dramatisch en zeker omdat ik niks van de grond kan doen. Ik wil ook zo graag werken aan het wederzijds respect maar ik krijg hier gewoon geen kans voor op deze manier. Tis echt n lief beestje maar dit ontneemt mij mijn paardenlust ook onwijs. We hebben het al eerder gehad over het paard verhuizen, konden gewoon geen goeie stal vinden en verhuizen is voor nu ook even geen optie.
Heeft iemand ook maar iets van tips,hoe ik ondanks ik geen mogelijkheid heb tot longeren oid kan werken aan wederzijds respect en haar iets soepeler te maken in haar lichaam? Ik zit echt met mn handen in het haar

ps: ik denk ook aan lessen met haar te gaan nemen. Maar dat is nu nog even niet aan de orde.
Liefs, Sarien