Ik heb een vraag. Ik rij nu een jaar een paard en in eerste instantie was galop gewoon heel lastig.
We gingen constant terug naar de volte waar de groep liep in de lessen, maar ook buiten de lessen deed hij dat ook. Nu hebben we de linker galop 'onder controle' zijn natuurlijk nog veel verbeterpunten, maar van de hoefslag komen wij niet meer af.
De rechtergalop daar tegen. Bij het aanspringen in de hoek word er bijna 360 graden gedraaid. Wordt het hoofd naar beneden gegooid en heb ik geen controle meer. We zijn het al een een jaar aan het proberen ook met lessen etc. maar kwartje wil maar niet vallen?
Wat ik al heb geprobeerd
* Veel been geven zodat hij niet de volte op kan
* Heel veel lessen
* Er een volte van maken en zo de hoefslag weer opdraaien
* Aanspringen in bij bijv. linker hoek en 5 meter later weer terug rijden zodat de hoefslag recht door wordt gereden.
Aan de longeerlijn doet hij het trouwens perfect, dus ik denk dat het of aan mij ligt of in ieder geval onze samenwerking? Aan het materiaal kan het ook niet liggen, heb ik ook gecheckt. Hij loopt op een dubbel gebroken bitje en er zit een martingaal aan, alleen dat is alleen voor mijn eigen handdruk zodat het stabiel in zijn mond blijft en niet alle kanten op word gesjort.
Ik snap natuurlijk dat we met een simpele topic het probleem niet oplossen, maar andere ervaringen en oplossingen zijn altijd fijn meegenomen, misschien vinden we het licht