Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kinke schreef:ik ben wel benieuwd waarom niemand het over voelen heeft. In mijn ogen leert een goede instructeur jou voelen hoe het paard beweegt.
Kinke schreef:ik ben wel benieuwd waarom niemand het over voelen heeft. In mijn ogen leert een goede instructeur jou voelen hoe het paard beweegt.
Bowo schreef:Kinke schreef:ik ben wel benieuwd waarom niemand het over voelen heeft. In mijn ogen leert een goede instructeur jou voelen hoe het paard beweegt.
Omdat je eerst moet weten wanneer wat je voelt goed is en leren voelen veel tijd kost.
Naar mate je meer ervaring krijgt, komt dat gevoel vanzelf, maar om nou maanden of jaren telkens op het verkeerde been te zitten omdat je niet welk gevoel goed is en je nog te druk bent met balans en dergelijke om echt te kunnen voelen, dat lijkt me ook niet ideaal.
DGL schreef:Ik deed het in het begin op de manege altijd verkeerd om. Toen ben ik heel eigenwijs naar het binnen voorbeen gaan kijken en zat ik goed. De juf vond het maar vreemd want ik keek dus naar het verkeerde been... Maar omdat ze zag dat ik wel op het goede been zat stopte ze na een tijdje met zeuren
Je kunt dus ook zorgen dat je staat als het binnen voorbeen naar achter is. Dan is ook het buiten voorbeen naar voor maar om een of andere duistere reden vond ik dat makkelijker.
En inderdaad na een tijdje ga je het vanzelf voelen maar daar gaan heel wat uurtjes oefenen overheen. Dus eerst maar eens oefenen en spieken naar de voorbenen.