Leuk jullie hier weer te ontmoeten. Dit topic start ik naar aanleiding van mijn vorige topic bij rijtechnische vragen, een topic die ik gestart heb omdat ik helaas tegen wat problemen aan liep met Legend, linksom nam hij namelijk (letterlijk) de benen en sjeesde volgas de rechterhand op. Mocht je hierover willen lezen, of mocht je dit probleem herkennen, neem dan vooral een kijkje op dat topic patricia2403 @ [RT-V] 4 jarige ruin breekt uit op de linkerhand (galop). Ik hoop dat hij hier goed staat! Ben een tijdje weggeweest op bokt.
Ik zal eerst mijzelf even voorstellen, ik ben Patricia, 24 jaar oud en "paardenmeisje" in hart en nieren. Op mijn 3e was ik al druk in de weer met de shetlanders van mijn tante, tot ik oud genoeg was dat ik op paardrijles mocht. Toen ik een jaar of 13 was, had ik mijn eerste échte verzorgpaard (Lexington v Wellington x Ninente) die ik 6 jaar met veel plezier verzorgd en bereden heb, ik heb van hem ook veel mogen leren. Toen wij onze lieve reus met pensioen deden op de weide, ging ik opzoek naar wat anders. Ik heb op een springfokkerij gereden en erna bij een fokker met diverse sportpaarden, waar ik mijn allereerste concour debuut maakte, dit is waar ik altijd van droomde. Helaas ging mijn studie niet zo heel goed samen met het intensief paardrijden, en heb ik toen het moeilijke besluit gemaakt helemaal te stoppen. Na 2 jaar uit het zadel, en bijna afgestudeerd als HBO verpleegkundige, kwam ik bij mijn oude manege terecht in de corona-tijd, en besloot ik een paard te gaan leasen. Dit werd de 4 jarige Legend.

Numero uno x epilot
Hij meet (nu al!) 1.79.
In mijn vorige topic benoemde ik wat ik geleerd heb van de afgelopen periode en wat mijn planning is voor de komende tijd. Ik wil me nu richten op de positieve dingen, op de dingen die goed gaan. Voor de mensen die het leuk vinden, kunnen jullie hier de weg volgen die ik met Legend af ga leggen. Van grondwerk, tot knuffelsessies en trainingen. Op het moment is hij dus mijn leasepaard, maar wel met het oog op overkopen zodra ik afgestudeerd ben. Het lijkt me leuk dit proces met jullie te delen.

Hier nog wat kiekjes van ons laatste (niet zo succesvolle) bosrit, die bedoeld was om wat leuke foto's te maken en die eindigde in 'sprint zo snel mogelijk door het bos, zo ver mogelijk van de koeien', maar ach het idee was leuk. (Dit was tevens ons laatste buitenrit, voor nu werken we even aan het wederzijdse vertrouwen in de bak).

Liefs