Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Louisepony schreef:Hey bokkers!
Binnenkort mag ik met het paard van een vriendin rijden. Hij heeft al ruim 1 jaar stil gestaan omdat ze niet meer naar hem kijkt maar ze wil hem ook niet verkopen. Nu zou ik er mee gaan rijden.
Even info over haar paard:
• 15/16 jaar
• ruin
• blind op 1 kant sinds aantal jaar terug
• longeren is GEEN optie (hij valt je aan en is hem nooit aangeleerd)
• doodbraaf wanneer hij weg van zn vriendjes is
Hebben jullie tips voor me hoe ik best kan beginnen?
Xxx
Lara_Silver schreef:Gewoon lekker er mee gaan rijden! Als ze correct zijn opgeleid vergeten ze zeer weinig en zou eigenlijk iedereen er mee moeten kunnen rijden. Longeren voegt zelden iets toe, zeker als je ziet hoe het gros van de personen het doet. Veel buitenrijden, eerst veel in stap en dit dan opbouwen. In mijn ervaring gaat dit vrij snel. Een band kan je ook al goed smeden tijdens de dagelijkse verzorging en je kunt bv ook gaan wandelen met hem als hij dit toelaat.
midgie schreef:Lara_Silver schreef:Gewoon lekker er mee gaan rijden! Als ze correct zijn opgeleid vergeten ze zeer weinig en zou eigenlijk iedereen er mee moeten kunnen rijden. Longeren voegt zelden iets toe, zeker als je ziet hoe het gros van de personen het doet. Veel buitenrijden, eerst veel in stap en dit dan opbouwen. In mijn ervaring gaat dit vrij snel. Een band kan je ook al goed smeden tijdens de dagelijkse verzorging en je kunt bv ook gaan wandelen met hem als hij dit toelaat.
Longeren voegt juist heeeel veel toe, idd als je het maar op de juiste manier doet en niet je paard vast zet .
longeren kun je leren