Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sunny16 schreef:1 meter moet makkelijk lukken, zo springen wij ze ook altijd los met springles. Veel hoger dan dat zal ik zelf niet gaan.
Citaat:vind het dus moeilijk (om vanuit galop) te springen.
amen schreef:Citaat:vind het dus moeilijk (om vanuit galop) te springen.
zoals je zelf schrijft, zou ik dus gaan trainen op vanuit galop te springen, op 50a 60 cm en dan hoger gaan.
hoger gaan springen, terwijl je dus moeite hebt met uit galop hindernissen aan te rijden.
mijn inziens ga je aan t belangrijkste voorbij.
in balans op je paard zitten, schakelen vanuit galop en dus in galop hindernissen aanrijden.
je paard red zich wel, heb vertrouwen in het paard, die moet de afstand bepalen en springt zelf, jij moet zitten en als t paard afdrukt ga je in verlichte zit, en na t landen ga je weer rechtop in balans zitten en galopeer je door.
en dit moet je met je instructie doen, en niet alleen.
en als je wei niet ideaal is, om in te springen, zou ik dat helemaal niet doen.
en wat je ook kan doen, dat je gallopeert, over balken op de grond.
voor mij klinkt t dat je de basis van het rijden, dressuurmatig nog niet onder de knie hebt, want als je goed in balans op je paard zit, kan je in de galop zonder hindernissen ook schakelen, en kan je vanuit de galop dus ook springen.
en lijkt mij handig en verstandig dat je dit onder toezicht/instructie doet, zodat je de aanwijzingen kan opvolgen.
Ballard_L schreef:Kan je niet de wending rijden en in de wending aanspringen in galop? Of is de weide zo klein dat dat niet kan? Want als het 30 meter lang is, moet dat al kunnen toch, of is het nog kleiner?
jasmijn16 schreef:Op een smalle weide kun je misschien oefenen met diagonalen met een hindernis, en dan op verschillende afstanden. Zo kun je goed oefenen met rechtrichten voor de sprong en het wegvallen over de buiten schouder, maar ik heb geen idee of je dat fijn vindt.