Ik heb mijn paard al 2 jaar en we staan al 2 jaar op dezelfde locatie. Ik ga ook regelmatig wandelen in de buurt, hij kent de omgeving goed. Dat heeft hij altijd braaf gedaan. Vaak wil hij ergens niet voorbij omdat hij bang is. Dan gaat hij achteruit en heft hij zijn benen een beetje op, maar meestal is hij er uiteindelijk wel voorbij te krijgen.
De laatste week gedraagt hij zich verschrikkelijk. Op nog geen paar 100m van de wei, weigert hij verder te gaan. Hij steigert, rent in de andere richting, gaat achteruit... Dat is echter zeer gevaarlijk omdat er vaak of prikkeldraad naast de weg is of een beek langs beide kanten of een vrij drukke baan. Hij heeft dit gedrag nooit eerder vertoond en ik ben er dan ook absoluut niet gediend mee.
Ik dacht dat ik ook mijn paard een beetje een plezier deed door eens iets anders te doen dan altijd in de piste te rijden... niet dus

Nu is 2 weken geleden de osteopaat na een jaar eens geweest, hij is helemaal losgemaakt. Zadel is nagekeken en thuis loopt hij goed en doet hij niets fout. Ik weet natuurlijk niet of er misschien een link kan zijn met de osteopaat.
Verder is er ook niks vreemds gebeurd op wandeling.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik weet niet meer wat te doen, mijn brave paard is plots gewoon een gevaar op de weg geworden...