(ik hoop dat mijn vraag hier juist staat)
Nu het wat beter weer wordt wil ik gaan wandelen met mijn paard...
Sinds mijn paard op de wei staat over mijn huis ben ik al 2 keer met hem gaan wandelen onder het zadel en dit deed hij super goed!
Ik woon in een vrij drukke straat en moet nog een paar drukke straten passeren om bij een wandel stuk te komen voor paarden. Ik had toen altijd op de baan gewandeld, maar de auto's hadden vaak geen respect en vlamde voorbij... Picasso reageert hier niet echt op, maar vindt het toch niet veilig want als hij dan de auto raakt van het verschieten ben ik in fout omdat ik mijn paard onder controle moet houden? ( dat hebben ze me toch wijs gemaakt
) Nu is mijn vraag ben ik nu verplicht om op de baan te stappen of mag ik ook op het fietspad? (onder het zadel) En als je er naast stapt ben ik dan verplicht om op het fietspad te stappen? En dan nog een vraag... moet ik de mest van mijn paard opruimen moest ik op het fietspad stappen? ( even voor de duidelijkheid ik wandel niet in een dorp, daar moet het wel. Dat hebben ze me toch ook wijs gemaakt
) Als ik het moet opruimen zal ik geen lange wandelingen kunnen maken want ik kan niet echt afstappen omdat mijn paard 1m76 is en ik niet echt zo groot en lenig ben
er staan ook niet echt bankjes waar ik terug kan opstappen
(ik woon trouwens in Belgie, ik weet niet of de regels veel verschillen dan in Nederland?)
Ik ben benieuwd wat jullie doen
maar dan blijf ik toch nig wel op de wei helaas