Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lindsey_99 schreef:Als hij druk op alle manieren ontwijkt doet het bit hem gewoon pijn. Geen verborgen wolfskiesjes? Pijnlijke lagen? Tong in orde? Tongbed ook? Dan is er een simpele oplossing. Alleen niet op +M2 niveau.
Lindsey_99 schreef:Dat kan niet. Een paard simuleert niet. En ook al zou hij het wel simuleren, dan nog schiet je er niets mee op. Ga bitloos, koop een sidepull en beleer hem daarmee verder.
prugelpiet schreef:Lindsey_99 schreef:Dat kan niet. Een paard simuleert niet. En ook al zou hij het wel simuleren, dan nog schiet je er niets mee op. Ga bitloos, koop een sidepull en beleer hem daarmee verder.
Volgensmij staat er in de OP gewoon dat TS bitloos heeft geprobeerd. Maar dat dat ook niet hielp.
Bitloos is niet altijd de oplossing.
Lindsey_99 schreef:Citaat:Klopt heb ook enige tijd bitloos geprobeerd
Stof tot nadenken....
Bitloos 'probeer' je niet even; daar moet je het paard soms opnieuw mee beleren (laten wennen) omdat je hulpen op zit en been (!) en niet meer via de mond gaan met behulp van de sidepull (of welk type dan ook).
janouk schreef:Als hij ook reactie geeft op een bitloos hoofdstel zou je haast denken dat hij geen pijn heeft in zijn mond. Maar dat hij reageert op de houding die gevraagd wordt. Heeft de osteopaat zijn kaakgewricht en nagekeken en ook de spanning in het achterhoofd?
Flurry2014 schreef:Ik wil niet vervelend zijn maar er staat volgens mij ook niet dat ik het "even" heb geprobeerd maar een tijdje. Het is trouwens altijd de bedoeling om op zit en been te rijden en niet het bit, althans zo heb ik leren paardrijden.
Flurry2014 schreef:Lindsey_99 schreef:Als hij druk op alle manieren ontwijkt doet het bit hem gewoon pijn. Geen verborgen wolfskiesjes? Pijnlijke lagen? Tong in orde? Tongbed ook? Dan is er een simpele oplossing. Alleen niet op +M2 niveau.
Alles is nagekeken, hij mankeert niks en heeft nergens pijn. Zijn verschillende testen gedaan met druk etc