Achter de bewegingen van je paard zitten.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VRoetgeringJarig

Achter de bewegingen van je paard zitten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 16:09

Hii Iedereen!
Ik zag laatst op de instagram van Jill Huijbregts hoe je kan testen of je achter de bewegingen van je paard zit. Ik was hier nog niet bekend mee eerlijk gezegd. := Ik dus een paar dagen geleden testen of dit ook zo bij mij het geval was, eigenlijk met de instelling dat het me wel zou lukken. Maar dus toch niet! Ik voelde me een beetje een oen hihi 8)7 Maar dit heeft dus alles met balans te maken heb ik begrepen, heeft iemand tips dit te verbeteren? Zodat ik mijn paard niet meer in de weg zit. :)

Orthos

Re: Achter de bewegingen van je paard zitten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 16:54

Op Teambyjill staat een hele uitleg video ! Super leerzaam :)

VRoetgeringJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 21:38

Daar ben ik helaas geen lid van :(

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 21:54

Belangrijk/handig is om dat eens te laten filmen.
Naast dat het met je eigen balans te maken heeft is er nog 1 zéér belangrijke factor: de balans van je zadel. Als die of niet past op het paard, of op jouw kan deze je énorm uit balans brengen, waardoor dat een groter probleem word.

Ik heb geen instragram trouwens, wat zijn de oefeningen?

VRoetgeringJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 13:10

Mijn zadel is laatst weer aangepast dus daar zal het niet aan liggen, het zal wel kunnen dat ik daar niet goed in pas zal ik even navragen. De oefening was dat je eigenlijk heel simpel een x extra is je zadel moest blijven staan, als dat lukte dan zat je goed maar zo niet dan zit je dus tegen de bewegingen van het paard in.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:18

VRoetgering schreef:
Mijn zadel is laatst weer aangepast dus daar zal het niet aan liggen, het zal wel kunnen dat ik daar niet goed in pas zal ik even navragen. De oefening was dat je eigenlijk heel simpel een x extra is je zadel moest blijven staan, als dat lukte dan zat je goed maar zo niet dan zit je dus tegen de bewegingen van het paard in.

Om het gevoel te verbeteren is het een goede oefening om af en toe eens 2 keer te blijven staan ipv 2 keer te zitten om van been te wisselen. Als je op hetzelfde been wil blijven, kan je ook 3 keer staan en als je het gevoel een beetje krijgt kun je dit ook afwisselen tijdens het draven. Zo leer je ook aanvoelen of je paard door scheef gaan en stijfheid anders aanvoelt in draf op de linker- of op de rechterhand.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:22

VRoetgering schreef:

Ipv navragen kan je beter filmen, buitenom dat je kan zien of het dan wel of niet aan zadel ligt(en welke manier, mééstal is het stoelzit) kan je ook zien(of in ieder geval een getraind oog) waaraan het ligt.
Die oefening(en verlichte zit ook) vragen wel om een bepaalde spierkracht/core stability, dat is dan ook 1 van de eerste dingen waar ik naar kijk. Of té veel uit het zadel komen met lichtrijden.

Ik zou als je gaat filmen kijken naar hoe je in stap zit, dan vervolgens "gewoon draf" met "gewoon lichtrijden" en dan bijv. die oefening.