Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
culaccino schreef:Wat vervelend! Zitten je broek en laarzen/schoenen niet te strak?
Misschien eens een zitlesje om aan je beenhouding te kunnen werken? Stukje lichtrijden zonder beugels, verlichte zit zonder beugels..Daarbij je benen langmaken en mooi aansluiten. Succes!
Thats_Me schreef:Ik rij daarom met een enkelbrace. Zou zo niet blijven doorrijden maar professionele hulp zoeken bij huisarts en of fysiotherapeut. Elke keer dat jij er doorheen gaat beschadig je steeds meer.
OleJon schreef:Als ik in draf aan het lichtrijden ben, dan ga ik na een rondje of 3 door mijn linkerenkel. Mijn voet word een beetje doof, en ga dan door mijn enkel. Als ik er niet om denk dan verlies ik mijn evenwicht en val ik er af. Volgens mijn instructrice hou ik teveel druk op de beugels en mijn spieren. Heeft iemand tips?
OleJon schreef:culaccino schreef:Wat vervelend! Zitten je broek en laarzen/schoenen niet te strak?
Misschien eens een zitlesje om aan je beenhouding te kunnen werken? Stukje lichtrijden zonder beugels, verlichte zit zonder beugels..Daarbij je benen langmaken en mooi aansluiten. Succes!
Ik heb nu kleinere laarzen, anders ging die inderdaad uit. Wel een optie inderdaad. Zonder beugels rijden vind het eerlijk gezegd wel een beetje eng. Omdat ik voor mijn idee er dan gauwer af lig
Barbet schreef:Probeer niet vanuit je enkels te lichtrijden, maar vanuit je knieën zeg maar.
Het paard moet jou omhoog gooien, jij moet niet het gewicht op je enkels zetten.
En je beugels op goede hoogte zetten.
midgie schreef:Lichtrijden doe je niet vanuit je enkels,
Probeer eens zonder zadel en ga dan eens lichtrijden en dan dat weer naar het zadel mee brengen