Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
timokyana schreef:Werken aan de hand op de volte. Het achterbeen correct laten onder treden om deze zo sterker te maken.
Verder schouderbinnenwaarts aan de hand.
Ik weet niet of je al naar buiten kunt maar heuveltjes zijn spelenderwijs ook praktisch om mee pakken.
Sas_Mon schreef:Galopovergangen aan de longe. Vooral stap-galop paar sprongen dan draf paar passen en weer rondje stappen en herhalen. Aangalopperen vanuit stap zorgt dat ze wel kracht moet zetten ipv vanuit draf in de galop vallen. Dit is een vrij zware oefening dus bouw genoeg stap tussendoor in en vraag het niet te vaak als ze het moeilijk vind.
Bralindy schreef:Misschien heuveltjes pakken als je naar buiten kan? Voor de rest doe je al heel veel. Het kost eenmaal gewoon veel tijd en balans
lichtheid schreef:Werk aan de oefeningen van een B proef, ze zijn ervoor.
Verder geen geprutsel, je paard is volwassen op 8 jarige leeftijd.
lichtheid schreef:De volgende oefening is geduld, rustig iedere dag hetzelfde.
De galop krijg je aan het eind gratis.
Janneke2 schreef:Mij is geleerd: wacht met galopperen bij een barok paard, tot het dier zo sterk is dat een lange zijde schouderbinnenwaarts goed gaat (links en rechts en stap en draf).
Ik train mijn jonkie momenteel de eerste beginselen van galop op de volte aan de hand. Nou, het is pittig. (Maar het wachten betaalt zich uit, want het is wel een mooie, barokke galop op de momenten dat het lukt.)
Ik zou dus SB onder het zadel oefenen.
Azmay schreef:Hoe is ze verder in de bespiering op de rug, staat ze onder een deken?