Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
prugelpiet schreef:Ik was ook naar huis gegaan hoor. Geen ongelukken op gaan zoeken als het niet hoeft.
Ik gok niet dat je paard de link legt tussen gek doen en naar huis mogen. Als die op weg naar huis er van door was gegaan, was je toch ook verder gegaan richting huis?
Volgende keer gewoon weer opnieuw
Gypsy schreef:Paarden denken niet in winnen of verliezen. Liever veilig terug thuis dan op de eerste hulp.
Volgende keer misschien eerst een pittige training doen en dan even met de teugels op maat nog eens langs dat stuk, zonder er verder een heel ding van te maken.
Pindabear schreef:Ik heb dit ook al een keer meegemaakt toen ik samen met een stalgenootje aan het buitenrijden was, alleen ging mijn paard er het eerst hard vandoor. Wij zijn toen wel doorgereden. In het begin had ik ook inderdaad een mega gespannen paard maar na een paar honderd meter keerde de rust weer terug en liep ze weer ontspannen. Ik kan me wel voorstellen dat jullie terug zijn gegaan. Zeker als ze beide zo gespannen zijn. Ik had dan het voordeel dat het paard van m’n stalgenootje snel rustig was, dus die voorop laten lopen.
senna21 schreef:Verstandig. Fijn dat er verder niets is gebeurd.
Jullie zijn naar huis gestapt en niet ongecontroleerd galopperend. Het paard legt echt die link niet.
Ze zullen eerder reageren op jullie mogelijke onzekerheid ( en daarbij horende nonverbale spanning) bij een volgende buitenrit.
Maar het komt vast goed.
Janneke2 schreef:Volgende keer zachtjes/ mooi zingen.
Een lekker rustige melodie, zelf lekker diep ademhalen, ruim voor de plek waar het gebeurde inzetten en zingend erlangs.
(En ik zou ook geen verdere kilometers hebben gemaakt. Ik heb regelmatig met mijn angsthaasje besloten 'Okee, hier efkes een zijpad op, en daarna de kortste weg naar huis in stap'. En dan thuis in de bak galop aan de lange teugel.)
Gizeppie schreef:Update: Ik ben vandaag opnieuw naar dat stuk gegaan met een ander rustig paard.. Dit ging goed. Heenweg super relax. Terug weg wilde hij even wegschieten, maar was prima onder controle te houden. Weer een positieve ervaring.. Nu nog maar een paar keer oefenen..
Gizeppie schreef:Update: Ik ben vandaag opnieuw naar dat stuk gegaan met een ander rustig paard.. Dit ging goed. Heenweg super relax. Terug weg wilde hij even wegschieten, maar was prima onder controle te houden. Weer een positieve ervaring.. Nu nog maar een paar keer oefenen..