Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sheran schreef:Geen idee, dat moet ik eerst nog doen. ben een beetje half aan het kijken of ik een keer van iemand een bitloos hoofdstel kan lenen om te testen. Ik blijf liever met bit rijden, maar die tong is ook niks.
ElCid schreef:Sheran schreef:Geen idee, dat moet ik eerst nog doen. ben een beetje half aan het kijken of ik een keer van iemand een bitloos hoofdstel kan lenen om te testen. Ik blijf liever met bit rijden, maar die tong is ook niks.
Waar woon je? Ik heb diverse maten bosal. Kan je altijd een keer uitproberen om te zien hoe hij reageert.
Sheran schreef:Dag,
Ik rij een super fijn en leuk paard bij, dat helaas de gewoonte heeft om tijdens het rijden zijn tong regelmatig tegen het bit te duwen en zijn tong naar buiten te steken (naar voren, niet opzij). Het vreemde is dat hij daarbij wel een erg fijne aanleuning heeft en houdt - ik voel het niet eens als hij zijn tong uitsteekt. Ik rijd hem met een ongebroken bustrens, de eigenaresse rijdt hem met een Pelham. Hij heeft het altijd gedaan, en ook zijn moeder deed het. Tijdens het longeren doet hij het echter (bijna) nooit, waardoor ik toch denk aan een rijtechnisch problem. Mijn instructrice denkt dan weer van niet, ook omdat de aanleuning gewoon wel fijn is. Ik dacht ook nog aan misschien een ander bit, maar wat voor bit dan? Iemand tips?
Sheran schreef:Dag,
Ik rij een super fijn en leuk paard bij, dat helaas de gewoonte heeft om tijdens het rijden zijn tong regelmatig tegen het bit te duwen en zijn tong naar buiten te steken (naar voren, niet opzij). Het vreemde is dat hij daarbij wel een erg fijne aanleuning heeft en houdt - ik voel het niet eens als hij zijn tong uitsteekt. Ik rijd hem met een ongebroken bustrens, de eigenaresse rijdt hem met een Pelham. Hij heeft het altijd gedaan, en ook zijn moeder deed het. Tijdens het longeren doet hij het echter (bijna) nooit, waardoor ik toch denk aan een rijtechnisch problem. Mijn instructrice denkt dan weer van niet, ook omdat de aanleuning gewoon wel fijn is. Ik dacht ook nog aan misschien een ander bit, maar wat voor bit dan? Iemand tips?
Sheran schreef:Nee ik geloof het niet, iig niet speciaal daarvoor. Ik denk toch eerst aan iets rijtechnisch...