Een week geleden ben ik met mijn 7 jarige Solid Paint ruin voor het eerst dressuur gestart!
Ik heb hem zelf ingereden en we zijn de afgelopen jaren zo af en toe eens Western Trail en Ranch Riding gestart, maar eind 2019 werd duidelijk dat Fifty geen plezier meer had in Westernmatig trainen thuis.. Hij was alleen maar aan het drammen.. Ok, we hebben geen plezier meer in trainen samen.. tijd voor een nieuwe aanpak!
Ik ben hem een paar keer dressuurmatig gaan trainen en merkte al heel snel een complete omslag! Hij vond het leuk, deed zijn best en was weer heerlijk te rijden! Top, goede voornemen van 2020 wordt dus dressuur starten! Mijn beste vriendin komt me af en toe les geven, ik heb mij ingeschreven bij een vereniging en een startkaart aangevraagd. Zijn nieuwe frame vind hij vooral wel erg moeilijk, van lang en laag naar wat meer omhoog.. en verruimen, oef.. moeilijk!
5 januari was het dan zo ver, onze eerste dressuur wedstrijd na slechts een 1,5 maand sinds dat ik besloot hem om te scholen. Super spannend!
Ik had lage verwachtingen, met mijn kleine westernpony tussen al die dressuur kanonnen, want ja met 32 jaar moet je toch echt tussen de paarden starten! Maar wat deed hij het goed!

Er waren 16 deelnemers in onze ring, bij beiden proeven:
De eerste proef, proef 3, was ik 4e met 190 punten, winst!

De tweede proef, proef 4, was ik 5e met 193,5 punten, winst!

Super trots op die kleine (1.48m) van mij!
Uiteraard nog veel om aan te werken, maar het begin is er!
Grootste verbeterpunten, impuls, verruiming en sprong.. oftewel, de westerngangen nog meer vervangen door dressuurgangen!
Proef 4 is gefilmd:
Doel voor dit jaar is hem proberen door de B en de L1 te loodsen, op naar de L2!
Het allergaafste zou zijn als ik hem uiteindelijk naar het Z krijg! Werk aan de winkel dus!
(zolang hij het ook leuk blijft vinden..)
Bedankt voor het kijken!