xyzutu2 schreef:Ik vind het een netjes geschreven stuk, maar als je op deze manier het inrijden van 2,5jarigen promoot zolang je dat maar goed doseert, dan lijkt me dat je in het kader van het goed doseren van informatie ook precies uitlegt hoe je dat dan precies voor je ziet. En dat doen ze niet.
Nu lees je dat je een 2,5 jarige a 3 jarige prima kunt inrijden, zolang je er maximaal 3 keer per week 15 minuten op zit. Prima. Maar bedoelen ze dan dus dat ze die 2,5 jarige inrijden met 3x15 minuten per week en dat anderhalf jaar lang zo blijven doen tot hij 4 is...?
Lijkt me wel héél erg gedoseerd...
Lijkt mij dat de gemiddelde (wedstrijd)ruiter na 6 maanden rijden er echt al langer op blijft zitten. En dan zit je er opeens 4x per week een half uur of veertig minuten op. Op dat paard dat nog niet eens 3 is. Kan dat dan wel? Als ze écht een sterk stuk hadden willen schrijven over paardenwelzijn en doseren, dan hadden ze de ballen moeten hebben om te schrijven wat in hun ogen níet kan. Want dat is wat paarden kapot maakt, niet wat er wél kan.
Helemaal eens. Het is een goed stuk, maar het geeft wel erg veel ruimte voor mitsen en maren en dan toch veel te vroeg, te vaak en te lang erop gaan zitten.