Op de manege waar ik rijd is er een pony waar ik graag op rijd. De eerste keer dat ik op haar reed ging gewoon goed, maar toen ik er vaker op ging (ook omdat ik wedstrijdjes met haar wilde rijden) werd ze steeds tja vervelender. In de lessen pak ik haar aardig aan door echt schopjes (harde) en tikken te geven, maar ze begint dan te bokken. In galop wilt ze nog wel is steigeren of zo hard bokken dat ik bijna val. Ik heb op internet gezien dat Tinkers (want ja ze is een Tinker) graag goed behandeld willen worden, maar als ik haar gang laat gaan, gaat ze achter een andere pony aan en kan ik helemaal niks meer. Weten jullie misschien waardoor dit komt. Ze is onderhand 18 jaar en is kreupel geweest, maar ze mag nog meedoen met de lessen en staat ook op wei (te bokken naar haar vriendin

Mijn juf wordt zelf ook gek van haar, dan geeft ze een nog hardere tik en zit ze bijna in galop. Het is me wel een aantal keer gelukt om de baas te worden over Shannah (pony waar ik het over heb), maar niet zo vaak.
Ik hoop dat ik als ik antwoord krijg er iets mee kan.
PS. Tijdens proefjes/wedstrijdjes is ze gewoon lief.