Na ongeveer 5 jaar paardrijden heb ik nogsteeds geen uitleg gekrijgen, van mijn lesgevers, hoe ik aan de teugel moet rijden. Ik rijd trouwens op een manege. Ik weet wel dat je de achterhand moet 'activeren'. En vriendinnen hebben gezegd hoe hun het deden, maar dat lukte mij niet. Ook heb ik uitlegfilmpjes gekeken, daarmee lukte het ook niet.
In de les zijn we er eigenlijk wel mee bezig, maar het lukt mij nog steeds niet. Ook niet met bv. schouderbinnenwaarts, ect. Met overgangen ook niet.
Mijn vriendinnen zeiden dus: buitenteugel dicht tegen de hals aan, binnenteugel van de hals af, binnenbeen achter de singel drukken, en kneden.
Wat is jullie methode?
En wat bedoelen ze dan met kneden, aangezien het niet lukt.
Als het paard zijn hoofd omhoog gooit, betekent dat dat hij bijna aan de teugel zit (zei een invallesgever) of dat hij pijn heeff ofzo?
En wat bedoelen ze dan met opsluiting, aangezien ze zeiden dat dat ook hielp, maar blijkbaar doe ik dat verkeerd ofzo

Alvast bedankt, ik voel me echt een beginner hierdoor

Geplaatst
               Geplaatst 

) en in stap pakte hij gelijk het soepele en fijne op en was hij nageeflijk. In draf merkte je dat hij gewend is aan gebonk op zijn rug want hij had de neiging om gelijk rug strak te zetten en weg te drukken, maar ook dat ging al snel beter en beter. De mensen er om heen hoorde ik later, waren verbaasd en hadden aan mijn vriendin gevraagd: "is dat Chico, wat kan die mooi lopen"? "Wouw die vrouw kan wel goed rijden." Dat dus echt niet (in het land der blinden is éénoog koning) maar ik kan wel paardjes in de basis correct rijden en Chico had ik al snel gevoeld en gezien is een mooi gebouwde merens met een mooie rug, die prachtige stap heeft van nature als je die ook uit laat komen.
 ) en in stap pakte hij gelijk het soepele en fijne op en was hij nageeflijk. In draf merkte je dat hij gewend is aan gebonk op zijn rug want hij had de neiging om gelijk rug strak te zetten en weg te drukken, maar ook dat ging al snel beter en beter. De mensen er om heen hoorde ik later, waren verbaasd en hadden aan mijn vriendin gevraagd: "is dat Chico, wat kan die mooi lopen"? "Wouw die vrouw kan wel goed rijden." Dat dus echt niet (in het land der blinden is éénoog koning) maar ik kan wel paardjes in de basis correct rijden en Chico had ik al snel gevoeld en gezien is een mooi gebouwde merens met een mooie rug, die prachtige stap heeft van nature als je die ook uit laat komen.

Vrijwel alle ruiters zijn ooit gestart op de manege en hebben op een gegeven moment de overstap gemaakt naar bijrijdpaard (en daarna een deel weer naar eigen paard).
 Vrijwel alle ruiters zijn ooit gestart op de manege en hebben op een gegeven moment de overstap gemaakt naar bijrijdpaard (en daarna een deel weer naar eigen paard).