Ik hou me dus vast aan het zadel. Maar zo kan ik dus niet sturen.
Ik ben op zoek naar goede tips zodat ik dat wel ga durven...
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anna79 schreef:Midgie; waarom is het bit niet het stuur? Dan kan je net zo goed de teugels helemaal niet vasthouden, maar waar je dan terecht komt...
Kan me een uitspraak van Anky daarover herinneren, die heel droog tegen een journalist ofzo zei: als ik naar rechts wil trek ik aan de rechterteugel en als ik naar links wil aan de linker, niets meer en niets minder. Niet te moeilijk maken...
midgie schreef:Anna79 schreef:Midgie; waarom is het bit niet het stuur? Dan kan je net zo goed de teugels helemaal niet vasthouden, maar waar je dan terecht komt...
Kan me een uitspraak van Anky daarover herinneren, die heel droog tegen een journalist ofzo zei: als ik naar rechts wil trek ik aan de rechterteugel en als ik naar links wil aan de linker, niets meer en niets minder. Niet te moeilijk maken...
Je zit/been is het stuur en zolang je paard niet naar de zit of indirecte teugel hulp luistert hoort er geen bit in en wat Anky betreft die snapt het zelf ook niet hoe je een paard stuurt op zit, die houd zich lekker vast aan de teugel en trekt de stang verticaal .
Miss moet je je eens verdiepen in wat een bit doet en waarvoor hij dient
Janneke2 schreef:...
In de oorspronkelijke Duitse methode ging je "ellenlang" aan de longe - tot je moeiteloos zonder beugels stap, galop en draf kon uitzitten......
....Je hebt als mens precies 1 kans om iets direct goed te leren. Ga je bijvoorbeeld 10 weken proberen, heeft het patroon van 'gaan staan en zwaartepunt weggooien' zich toch al vastgezet en moet je moeite doen om het af te leren terwijl je nauwelijks begonnen bent...
Kelly_ann schreef:Janneke2 schreef:...
In de oorspronkelijke Duitse methode ging je "ellenlang" aan de longe - tot je moeiteloos zonder beugels stap, galop en draf kon uitzitten......
....Je hebt als mens precies 1 kans om iets direct goed te leren. Ga je bijvoorbeeld 10 weken proberen, heeft het patroon van 'gaan staan en zwaartepunt weggooien' zich toch al vastgezet en moet je moeite doen om het af te leren terwijl je nauwelijks begonnen bent...
Quatsch....
Er zijn (Duitse) methodes waar je je eerste maanden niet eens teugels in handen krijgt.
Citaat:Maar het gros van de mensen werd en wordt 'gewoon' op het paard gezet. Uurtje aan de longeerlijn, leren lichtrijden. En dan los geklikt.
Citaat:En het tweede, iedereen maakt fouten en gelukkig maar. Gelijk perfect bestaat niet.
Janneke2 schreef:Helaas is mijn waarneming dat op veel maneges de hoofdinstructeur de gevorderde lessen geeft en de stagairs de beginnerslessen doen.
Kelly_ann schreef:Nou jongens, hebben jullie zelf je eerste lessen ook gelijk een centered riding privé instructeur gehad met gedegen kennis van core stability?