Kaitlyn schreef:Het voordeel van een instructeur die erbij is, is dat hij/zij je direct kan helpen wanneer je ergens tegen aan loopt, en wellicht ook kleine dingen ziet die op film niet opvallen.
Toch stuur ik graag een filmpje van mijn wedstrijden naar mijn instructeur voor extra feedback. Kijk ik graag naar andere ruiters, en als ik ze op een bepaalde manier iets zie oplossen dan sla ik dat wel op; want je weet nooit of dat bij jou / je paard ook werkt.
Maar nee, ik zou absoluut niet zonder mijn instructeurs op de grond kunnen en willen.
Interessant! Kan ik zeker in meegaan
Zeker dat opslaan van acties van anderen, dat gaat in mijn "stiekem afgekeken" doosje
Tango1979 schreef:Ik kan ook niet zonder instructeur. Vooral omdat ik zonder les heel erg in mijn comfortzone blijf rijden. Mijn instructeur zei laatst: jij hebt vast lekker gereden de laatste weken! Ja nou, zei ik. Was dus geen compliment

Ik vul mijn lessen wel aan met online instructievideos (byJill, bewust wedstrijd rijden) en apps met bijvoorbeeld cavaletti lijntjes. Bovendien lees ik veel.
Och ja, helemaal
Moesten de instructeurs hier meer lef hebben, zouden ze dat tegen mij ook zeggen
Die online instructievideos van jou ga ik zeker eens opzoeken!
olijf schreef:Momenteel zit ik idd ook in het "alternatieve" circuit.
Hij wil de trailer nog niet op en mijn juf is te ver weg.
Ik volg trainingen aan de hand thuis en daardoor merk ik veel verbetering onder het zadel.
Met deze instructie overleg ik wat ik wel en of niet doe onder het zadel.
Ook fysio en osteo geven tips waar op te focussen en wat beter te laten met rijden.
Filmpjes stuur ik naar juf voor feedback.
En verder is het nu helaas even zelfstudie.. nu is het allemaal nog erg basis en dat lukt redelijk.
Hopelijk straks als we wat verder zijn, gaat hij fijn mee de trailer op en kan ik gewoon weer naar les.
Nu mis ik het nog niet heel erg, maar zal straks zeker wel nodig zijn voor mij.
Probeer wel clinics op stal mee te pakken en als iemand iets ziet of vind sta ik (mits vertrouwd persoon) open voor feedback/kritiek.
Dit probleem heb ik ook, maar op een andere manier. Geen piste, wel weide, niet iedereen wil op een weide lesgeven en die dat het wel willen zijn vaak helemaal niet bezig met iemand die schots en scheef op haar paard zit
Dat je iemand hebt om de filmpjes naar te sturen is zeker een plus! Misschien kan je altijd eens een online cursus meenemen ergens om verder te oefenen voor je weg kan?