Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
amsantos schreef:Hoi!
Ik rijd een merrie van 6 jaar bij voor iemand. Nu is zij zadelmak gemaakt op haar 4e, heeft toen een periode stilgestaan en is vorig jaar door mij verder doorgereden. Helaas kreeg ze vorig jaar een blessure (en was ze drachtig) waardoor we een jaar niets hebben kunnen doen.
Nu zijn we alweer een paar weken aan het rijden, maar vorige week begon ze bij het aanspringen in galop opeens te bokken en te steigeren (niet hoog, waren meer rare bokkensprongetjes) terwijl ze dat hiervoor nooit heeft gedaan. Het ligt niet aan de rug of het zadel, dat is gecheckt.
Het is echt kliergedrag, maar mijn vraag is hoe ik dit het best op kan lossen. Ik weet dat voorwaarts rijden het belangrijkst is, dat probeer ik ook zo goed mogelijk te doen. Ik zie het alleen niet zo zitten om haar hard met de zweep te gaan slaan.
Ook als ze al in galop is gaat ze door met die rare sprongen. Vorige keer hebben we haar aan de longe gezet met mij erop. Toen deed ze niks. Moeten we het op deze manier voortzetten?
amsantos schreef:. Ik weet dat voorwaarts rijden het belangrijkst is, dat probeer ik ook zo goed mogelijk te doen. Ik zie het alleen niet zo zitten om haar hard met de zweep te gaan slaan.
amsantos schreef:Het is echt kliergedrag, maar mijn vraag is hoe ik dit het best op kan lossen. Ik weet dat voorwaarts rijden het belangrijkst is, dat probeer ik ook zo goed mogelijk te doen. Ik zie het alleen niet zo zitten om haar hard met de zweep te gaan slaan