Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yessy schreef:Hoe vaak schrikt je paard per rit en wat doet ‘ie dan? Ik zit op buitenrit ook een beetje relaxt om me heen te kijken en dat geldt voor m’n paard net zo. Dat betekent dat als zij schrikt zonder dat ik dat zie aankomen, ik eerst een dikke seconde reactietijd heb en dan nog tijd om teugels op te pakken (die hangen op standje waslijn) en paard terug te krijgen. Dan ben je zo 20 meter verder. Dat is onhandig maar komt zelden voor. Moet ik dan echt urenlang superalert zijn voor een moment dat pas over 2 maanden gaat plaatsvinden?
Yessy schreef:Hoe vaak schrikt je paard per rit en wat doet ‘ie dan? Ik zit op buitenrit ook een beetje relaxt om me heen te kijken en dat geldt voor m’n paard net zo. Dat betekent dat als zij schrikt zonder dat ik dat zie aankomen, ik eerst een dikke seconde reactietijd heb en dan nog tijd om teugels op te pakken (die hangen op standje waslijn) en paard terug te krijgen. Dan ben je zo 20 meter verder. Dat is onhandig maar komt zelden voor. Moet ik dan echt urenlang superalert zijn voor een moment dat pas over 2 maanden gaat plaatsvinden?
maralyn schreef:Dankjewel voor de reacties.
Wat ze doet als ze schrikt.
Nou eigenlijk iets waar ik mijn slappe lach niet van kan inhouden waardoor de spanning in één knip weg is.
Ze springt als een bambi in de lucht en plaatst alle vier voeten ver uit elkaar. Hierdoor lijkt het alsof ze 10 cm kleiner wordt.
"Mijn paard is in één klap een pony"
Totaal niet rennerig. Ja voorwaarts. Maar das op de pinkjes te rijden. Ho is ho.
Ik ben gelukkig dus niet de enige die dat heeft...
Maar het hangen in de hand... Daar zit ik nog wel over na te denken...?
LemonAid schreef:maralyn schreef:Dankjewel voor de reacties.
Wat ze doet als ze schrikt.
Nou eigenlijk iets waar ik mijn slappe lach niet van kan inhouden waardoor de spanning in één knip weg is.
Ze springt als een bambi in de lucht en plaatst alle vier voeten ver uit elkaar. Hierdoor lijkt het alsof ze 10 cm kleiner wordt.
"Mijn paard is in één klap een pony"
Totaal niet rennerig. Ja voorwaarts. Maar das op de pinkjes te rijden. Ho is ho.
Ik ben gelukkig dus niet de enige die dat heeft...
Maar het hangen in de hand... Daar zit ik nog wel over na te denken...?
Ik denk juist dat je een nog ergere schrikreactie voorkomt door ontspannen te zijn, dus volgens mij is daar helemaal niets mis mee. Het hangen in de hand kan je misschien voorkomen/minder laten worden door overgangen te rijden?
Bubblewrap schreef:Doe mij maar zo'n paard
Je weet dus wel dat ze gaat hangen. Misschien jezelf aanleren om elke 5 minuten even te kijken of ze hangt. Zo ja: overgangetjes rijden, zo nee... Lekker doorrijden zoals altijd
Sowieso geen big deal van maken. Paard is zo braaf als wat!