Ik heb gisteren meegedaan aan de zitcompetitie, en eergisteren had ik wedstrijd, en op beide protocollen stond deze zin. Schouders ontspannen en rechtop zitten.
Ik weet van mezelf dat ik mijn schouders onbewust gespannen houdt, waardoor ze omhoog trekken. Hierdoor zit ik best naar voren, en dit is eigenlijk zonde.
Het vervelende, ik weet dat ik zo zit, en ik probeer er ontzettend op te letten. Tijdens de zitproef zat ik voor mijn gevoel dus eigenlijk wel ontspannen, op het filmpje terug gezien dat ik wel redelijk ver naar voren zit, dus daar kan ik me zeker in vinden.
Hebben jullie tips om die schouders te kunnen ontspannen? Ik heb van alles al geprobeerd, en uiteraard heb ik een instructrice die er altijd op let, maar ook met proefjes wil ik graag blijven ontspannen. Het zit ook gewoon in de zenuwen, maar het wordt irritant om telkens te denken van ja ik zit ontspannen, en dan krijg ik alsnog terug dat ik niet ontspannen zit

Zijn er oefeningen, hulpmiddelen of tips die mij kunnen verbeteren in mijn schouders? Of is het een hopeloos geval en moet ik er mee leren rijden?